Dominante parkiet pakt ander bij vleugel: uitelkaar halen??

Gestart door rowin, september 07, 2010, 18:56:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

mensen een noodgeval
ik heb 2 parkietjes zitten nu half jaar bij elkaar
het ging altijd gewoon goed
maar de laatste paar weekjes is er een dominant en pakt de ander bij ze vleugel.
wat moet ik doen ?
uit elkaar halen
ik heb ze al is uit elkaar gehaald maar toen mocht er 1 vrij vliegen toen zocht die de ander op en ik vond dat zielig ik liet ze allebei los en kropen bij elkaar .
toen ging het wel goed .
maar ze zijn nu ook aan het pikken af en toe maar soms zitten ze gewoon tegen elkaar wat moet ik doen ??
plzz help me en snellll
alsjeblieft iemand oplossing ?
groetjes

Topictitel aangepast. Gr. Ingrid

Moppers

#1
Tip 1: ook al ben je van mening dat je bericht haast heeft, normaal taalgebruik (hoofdletters, leestekens, gewoon Nederlands) is een kleine moeite is wel zo respectvol.

Zolang ze nog hun 'intieme' momenten hebben waarbij ze elkaar poetsen, tegen elkaar aan zitten en dergelijke, is er niets aan de hand. Dominantie bepalen en grenzen opzoeken hoort bij parkieten. Kibbelen en elkaar uittesten is daar een belangrijk onderdeel van.

Wouter

#2
Allereerst, lees de forum regels nog eens door:
Citaat van: Forum RegelsDe topic-titel dient duidelijk geformuleerd te zijn, zodat het voor iedereen duidelijk is waar het onderwerp over gaat.

Dan nu ontopic:
Er is er vaak 1 wat dominanter en er kan wat gekibbeld worden. Dit is in principe geen probleem tenzij er een bepaalde oorzaak voor is. Heb je bijvoorbeeld een kooi die groot genoeg is? Zijn het 2 popjes? Dan kan het ook sneller mis gaan. Zolang het niet te heftig wordt, lijkt het me niet zo'n probleem dat ze af en toe kibbelen.

rowin

#3
Sorry mensen .
Het spijt me dat ik zo overstuur was en wil mijn excuses aan iedereen aanbieden ik wou gewoon het beste voor me parkietjes.
Het zijn wel 2 popjes kwam ik te laat achter.
Moet ik hier dan maat regelen om nemen ?
De kooi is groot genoeg.
Maar eentje heeft wel is een bloedplekje gepikt bij de ander maar dat is op natuurlijke weisen genezen.
groetjes en nogmaals sorry.

ps : ze vechten ook om eten ik heb 1 bakje met eten.
moet ik die ander ook bji vullen plaats van water ?
en water in ander bakje ?
dat heb ik wel eens gedaan maar het water dee ik in een flesje maar hier dronken ze echt niet uit
iemand tips ?
excuse me voor de 1ste bericht ik zal het nooit meer doen .
groetjes

Mars

Als het vechten niet tot rollebollen over de grond of elkaar aanvliegen (dus er op af vliegen/achterna vliegen) leidt, kun je het wel even aankijken. Het hoort er (zeker in het begin) bij.
Wat 'groot genoeg' is (voor een kooi), is natuurlijk relatief. Zorg altijd voor twee etensbakjes naast elkaar en twee zitruimtes op de hoogste plaats.

Parkietjes drinken weinig, dus misshcien zie je ze gewoon niet drinken uit zo'n flesje. Maar daar wennen ze echt wel aan.

Groeten
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

rowin