Te denken aan...

Gestart door goofy, april 10, 2005, 09:47:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

goofy

hoi..

ik zit te denken om een binnen voiliere te maken voor goofy en whoopie.
dan moeten er wel kwartels op de grond he??

ik heb 1 probleempje van mijn vader mag het en van mijn moeder denk ik niet..
weet iemand een manier om haar over te halen :wink:
en ik heb er wel genoeg ruimte voor ik heb een hele grote kamer dus dat wordt geen probleem..

en als jullie wat tips hebben hoor ik die graag :!:  :wink:  :!:

ja vboven je heb me zo een beetje over gehaald van hoe leuk het is voor je parkieten en wat een ruimte ze dan hebben.

Dankjewel :wink:  :wink:

goofy

mogen kwartels ok in een kooi van 50cm in de lengete-------
30 cm in de breedte/
en 1m hoog (de hoogte doet er nie to maarja
:lol:
als ik er bijv 2 kwartels in doe .. zou dat kunnen?
ooh ja ik dacht aan 2 chinese dwergkwartels
plaatje...

potloden zijn net zo groot als de kwartels die ik wil

[/list]

Jorijn

Dit is echt te klein voor parkieten en kwartels samen.

Als je er kwartels bij doet dan moet de vollere groot genoeg zijn zodat je kwartels ook even web kunnen gaan van de parkieten. En dit is meer een groete kooi niet echt een vollere.

En... een vollere op je kamer is heel slecht vanwege allerlei stofmijt ect. en als je je kamer een keer lucht zitten je vogeljes al gou op de tocht

Ee binnenvollere kan wel maar dan moet je je wel tot de huiskamer beperken
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

goofy

uhm ik heb het zo in mijn kamer gezet dat ze geen tocht krijgen daar..
ik heb het zo vermogelijk van het raam en van de deur af gezet.
en de kamer lucht ook goed ik heb nu steeds zo`n roostertje openstaan en ik heb nu heel weinig stof en het stinkt niet ofzo..
het is precies hetzelfde als voor ik de parkieten had..
net zo stoffig net zo`n geur.

Safrena

Hey goofy

Dit is inderdaad veel te klein voor parkietjes en kwartels samen.

En zoals jorijn al zei op je kamer is dat echt niet gezond.
Dat is een kleine ruimte waar je niet genoeg verluchtign kan krjgen met alleen een roostertje dat openstaat.
Er moet echt dagelijks minimum een half uur ene verster open staan en dan nog zorgen dat je beestje geen last hebben van tocht en plotse temperatuur verschillen.

En ook al zie je het niet een parkietje (of ieder andere huisdier) veroorzaakt heel wat huisstofmijt wat niet gezond is in een kleine ruimte

vele groetjes

goofy

nou dan kan ik het raam wel een half uurtje open zetten hoor per dag want het is echt een tocht vrije plek...

en de echte huiskamer scheelt niet zo veel met de slaapkamer ik heb gewon een hele grote slaapkamer.
6 bij 5.5 m... ook heel makkelijk te luchten..
en helaas kan het niet in de huiskamer want daar loopt onze "jager" rond (de kat)
en me moeder vind vogels niet leuk

de huiskamer is  7 bij 6 meter .. de eetkamer is groter maar daar staan ook al die dure oude spullen dus ja als ze dfaar los gaan vliegen...eten ze misschien alles op :P

Dick uit Aruba

Zoals de trouwe bezoekers van dit forum al weten, ik heb (ook) een volière in de huiskamer met 17 vogels.

Deze beesten maken enorm veel stof en vergt ook heel veel onderhoud. Het luchten van een kamer is niet alleen een het raam een stukje openzetten, daar komt meer bij kijken.

De "oude" lucht moet vervangen worden door verse lucht. Dat wil zeggen dat het moet kunnen doorluchten = de ene kant in, de andere kant uit. Dit betekent natuurlijk ook dat het dan moet tochten in de kamer. In mijn geval kan dat perfect. De volière staat niet tussen in- en uitgang van de lucht toevoer en afvoerkanalen.

Voor wij gaan luchten, maak ik eerst de volière goed schoon en zorg ervoor van ook alle donsveertjes zijn verdwenen in/aan/rond de volière. Je vindt die zelfs tussen de kussens van je bankstel!. Ook over je stoffen bankstel (of bed) moet de stofzuiger overeen.

Doe je dit allemaal niet omdat je denkt dat het allemaal wel zal meevallen, of omdat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt, dat heeft dat op een gegeven moment consequenties voor je gezondheid van je parkiet en voor jou!.

In geval dat je parkieten in je slaapkamer hebt, maak je minimaal 1x (beter 2x liefst 3x) per week je slaapkamer grondig schoon en laat die grondig doorluchten. In geval van vloerbedekking, is iedere dag stofzuigen noodzakelijk anders iedere dag aanvegen en om de dag moppen met een beetje Dettol. Tijdens deze schoonmaak en luchting kunnen je vogeltjes even een andere kamer in. In een schone kamer voelt je parkiet zich beter, maar ook jij!

Het is al vaker gezegd: huisdieren houden vereist een zekere discipline van de huisdierhouder. Moeders zijn wat sneller tegen een binnenvolière dan vaders. Uit ervaring weet een moeder (over het algemeen) al hoeveel extra werk het is om alles schoon te houden. Heb jij er zin in? Vandaag, morgen, overmorgen, over overmorgen en die dag daarna en daarna en daarna... Wie gaat het doen als je op vakantie ben?

Dick.

goofy

dankjewel dick voor je handige tips :wink:
me vader heeft 2 van die dingen dat oude lucht erin gaat en dat het dan gezuiverd wordt..
en met dat schoonmaken zal ik ook wel doen hoor  :wink:  :wink:  :wink:
iniedergeval gebeurt dat op donderdag... :lol:
ik heb al een plannetje gemaakt hoe ik de voliere ga maken en waar ik hem ga zetten..
wat in er in ga doen enz..
nu nog even mijn moeder overhalen. :P  :razz:
ik zeg zo dan tegen der die kwartels zijn heel sil dus daar zal je geen last van hebben :wink:  :roll:  :roll:
en het is leuker voor de parkieten dat ze zoveel ruimte hebben..
ik zal het wel schoon houden.
en meer van die soort dingen.
zo heb ik me moeder ook overgehaald om parkieten te nemen. :)  :D  :wink:

zoals met goofy heb ik een half jaar gezeurd en met whoopie 1 minuut :P

nou dankjullie wel voor de tips.zeker een dikke kussss!!!

Parkieten-Freak

Goofy, het is erg aardig van je dat je ons deelgenoot maakt van je voornemens.
Echter: ik zou nog maar eens heel goed nadenken voor je hieraan begint.
Dick heeft hier ervaring mee, en daar zou ik als ik jou was toch maar eens heel goed naar luisteren.
Als jouw parkietjes een ruime kooi hebben, en vaak vrij mogen vliegen hebben ze in principe geen kamervoliere nodig.
Goofy, ben nou eens tevreden met wat je hebt. :!:

Je krijgt van mij geen tips om je moeder over te halen. Sterker nog: ik ben het 100% met haar eens.


goofy

nou dan spijt het me dat ik het nog beter wil maken voor mijn parkieten.
en dat van dick zal ik heus wel opvolgen hoor.. hij gaf tips .. het is ook niet mijn bedoeling om te gaan fokken ik wil ze gewoon ook de ruimte kunnen geven als ik er niet ben



We weten dat je heel goed voor je parkieten wil zorgen! En dit doe je ook! Ze komen niets te kort bij jou. Als je er bent, mogen ze rondvliegen en dit is erg goed.
Maar het is ook belangrijk dat je aan de gezondheid van je parkieten (en jezelf) denkt. Want ook dit hoort bij een goede verzorging van je parkieten!
Ze komen in ieder geval niets te kort bij jou!
Heb je al een mooie parkietenboom voor je parkieten gemaakt? Misschien is dit een idee? Of allerlei leuke dingen in je kamer, waar ze zich mee kunnen vermaken!

Veel liefs, Anita en Marisa.

Anita & Marisa

Hoi Goofy,

Wij willen ook zeggen dat we het niet verstandig vinden dat je dit gaat doen! Want het begin bij een volière en al gauw volgen er meer parkieten in deze volière. Wat niet alleen ongezond voor jou is (op je slaapkamer), maar ook voor de parkieten.
En in de winter is dit niet handig! Want hoe ga je je kamer luchten met zo min mogelijk temperatuur verschil! Dat lukt niet echt in Nederland!

Wij zijn het met Anneke eens. Wees tevreden met wat je hebt! Je hebt 2 schatten van parkieten en ze krijgen veel liefde en aandacht van je! Ze komen niets te kort!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.