Rond vliegen

Gestart door Grungirl, september 06, 2010, 21:25:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Ik heb nog geen parkiet maar ik ga er morgen of woensdag 1 kopen
maar wat ik mij nou steeds af vraag...
Als je je parkiet vrij laat rond vliegen poept ie dan niet je hele huis onder???

rammetjuh1988

Hoi grungirl,

Over het tam maken van een parkiet is op een aangeslote site van deze forum te lezen.

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Misschien heb je heir wat een en kan je er informatie over lezen.

En om het antwoord op je vraag zelf te geven.
Ja de parkieten poepen meestal gewoon op de plek waar ze zitten is mijn ervaring.
Hoop je geholpen te hebben.

gr.Sabine

Moppers

Je hele huis onderpoepen, dat klinkt wel erg drastisch (alsof alle muren en meubels bedekt zijn met een laag poep...).
Als een parkiet los is zal hij tussendoor ook wel eens poepen. Ze poepen altijd zittend, dus bij plekken waar ze gaan zitten zou je poepjes kunnen vinden. De poepjes zijn maar klein, en als ze opgedroogd zijn, zijn ze makkelijk te verwijderen. Stoffen oppervlakken kan je bedekken als je niet wil dat daar poep op komt (zo legde ik altijd een doek over mijn bed toen mijn parkieten en mijn bed in dezelfde kamer stonden).

Wouter

Parkieten poepen zo om het kwartier, dus ze zullen redelijk wat in je huiskamer poepen, ja. Maar zoals Ingrid (Moppers) ook al zei is de poep erg gemakkelijk te verwijderen. ;) Probeer je parkiet niet zindelijk te maken, dit kan zeer nare gevolgen hebben voor je parkiet.

Emmmi

Bij mij vliegen ze de hele dag rond, en er zijn eigenlijk vaste plekjes waar meer poep ligt dan anderen plekken. Daar zitten ze dan het meest. En indd als het eenmaal hard is kan je het zo weghalen. Het  is ook niet heel vies ofzo

haskerpon

Citaat van: Emmmi op september 08, 2010, 22:43:46
Bij mij vliegen ze de hele dag rond, en er zijn eigenlijk vaste plekjes waar meer poep ligt dan anderen plekken. Daar zitten ze dan het meest. En indd als het eenmaal hard is kan je het zo weghalen. Het  is ook niet heel vies ofzo

Klopt, hier sluit ik mij bij aan.
Onze parkietjes (oeps...bedoel 'parkietjes van mijn dochter' :P) vliegen regelmatig door de kamer. We hebben ze nu ongeveer 3 -4 weken en merk ik dat ze hun 'vaste' plekjes hebben.
Uiteraard zijn ze altijd weggehaalt waar ze niet mochten zitten. De poepjes vind ik dus ook terug op hun 'vaste' plekjes.
Verder staat er een parkietenboom in de kamer....erg handig als vast stekkie voor de parkietjes  :D.