Eenzaamheid

Gestart door JudithBronsgeest, september 06, 2010, 10:35:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JudithBronsgeest

Even een vraagje.

Afgelopen zaterdag is het popje van mijn koppeltje ineens overleden. Een uur ervoor was er niets aan de hand en ineens was ze dood. (9 maanden nog maar) Nu vraag ik me af of ik het mannetje extra veel aandacht moet geven en tam moet proberen te maken, of dat ik een nieuw parkietje haal. Met een nieuw parkietje ben ik bang dat 1 van de 2 die ander niet accepteert, maar als ik geen nieuw parkietje haal gaat dit mannetje dan niet dood van eenzaamheid?

Het mannetje is niet echt tam, maar komt echter wel makkelijk op mijn hand zitten en is niet bang voor de menselijke huisgenoten.

Graag jullie advies.

Mars

Beide is een optie.

Houd een parkietje alleen maar alleen als je veel tijd hebt. Kijk ook dan of ze na een maandje wel wat gewend is aan eht alleen zijn. Als ze dan niet speelt of kwebbelt, dan kan ze gewoon moeilijk alleen zijn en zul je er toch eentje bij moeten kopen.

Als je er een tweede bij koopt gaat dat meestal prima;
- Probeer niet twee popjes te kopen, dan heb je iets meer kans dat het mis gaat. Man-man of pop-man is prima.
- Richt de kooi even helemaal opnieuw in, zodat er een nieuwe start is voor beide parkietjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Dat is inderdaad heel jong dat ze is overleden. Als je zelf niet voldoende aandacht aan je parkietje kan schenken zal ik er nog een parkietje bijhalen. Een parkietje zal niet zo snel overlijden van eenzaamheid, maar ze kunnen er wel flink onder lijden. Dat ze elkaar niet mogen, die kans bestaat altijd, maar meestal gaat het goed. Aan het begin moet nog even de rangorde worden bepaald, maar als dat over is worden het vast dikke maatjes ;)

Nou verdorie, Marcia, ben je me weer net voor :P

JudithBronsgeest

Alvast bedankt voor de antwoorden. In principe (behalve toevallig deze week) is er vaak wel iemand in huis, dus aandacht krijgt het overgebleven mannetje wel. Dan kijken we het eerst wel even aan of hij zich zo ook vermaakt (heb al wat extra speelgoed gekocht) en anders kopen we er een parkietje bij. Ik zal in ieder geval de kweker contacteren om te vragen of er nog geschikte parkieten te koop zijn.