Jonge parkiet valt van stok

Gestart door fdb, september 05, 2010, 21:10:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fdb

Hoi,

Ik heb een vraagje, wij hebben sinds 3 weken een jong parkietje gekocht
het ging echt prima met hem,  na 3 dagen at hij al trosgierst uit mijn hand

vandaag heb ik voor het eerst de kooi opengezet, zodat hij de wereld buiten het kooitje kon gaan bekijken,
dit ging verder prima, totdat hij vanmiddag weer in zijn kooitje zat

coco probeert iedere keer met moeite op zijn stok te gaan zitten, maar kan plotseling zijn
evenwicht niet goed bewaren, en valt dan weer van zijn stok
nu deed hij dat wel eens vaker, maar gebeurd nu wel heeel vaak

op dit moment zit hij wel op zijn stok maar houdt hij met 1 pootje angstvallig de tralies vast

ik heb net even gekeken of ik wat kon vinden bij hem, maar het enige wat ik zie is dat een staartveer
half afgebroken is

Wat kan dit zijn? zijn de stokken niet goed (ferplast flex stokken), zal ik deze vervangen door houten stokken?
of moet ik een bezoekje brengen aan de dierenarts

hoor graag van jullie

Gr. Frank

Mars

Dit klinkt als een evenwichtsprobleem. En met een eerste vlucht achter de rug, zou het zomaar kunnen dat hij ergens te hard tegen aan is gevlogen? Zeker als ik lees over de gebroken staartpen.
Een 'hersenschudding' of 'hersenbeschadiging' kan dan voor evenwichtsproblemen zorgen. Een derde mogelijkheid voor evenwichtsporblemen kan een virusje zijn, maar dat lijkt me aan de hand van je omschrijving niet voor de hand liggend. Hoewel vliegen natuurlijk uitputtend is en het dan ineens zou kunnen toeslaan.
Bel morgen even een met een vogelarts. Het kan zijn dat deze eerst vooral rust voorschrijft.

Sterkte er mee! Laat je even weten of het morgen beter is?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

fdb

heej,

bedankt voor je reactie,
hij zit op dit moment rustig op zijn stok, en houdt nog steeds
een pootje vast aan de tralies

net bij het verversen van zijn waterbakje, kwam hij nog wel even op mijn hand zitten
maar ook daar merk je dat hij wat moeite heeft met evenwicht, vooral op momenten als hij bijna in slaap valt

Ik kijk even hoe het morgenochted met hem gaat, anders ga ik inderdaad even de vogelarts bellen


Gr. Frank

fdb

Hoi,

Weer even een update

gaat weer goed hoor met coco, denk dat het gisteren toch wat te veel geworden
is allemaal  :D

wat ik wel even ga doen, is andere stokken kopen, want deze zijn toch iets te dik
en zeker als coco moe is, heeft ie wat moeite om erop te komen

bedankt voor alle tips!!

Gr. Frank