Mijn Parkiet Peter spuugt

Gestart door ydeswart, september 05, 2010, 20:05:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ydeswart

Mijn parkiet Peter spuugt de hele dag. Hij eet en spuugt het eten vervolgens weer uit, eet dit vervolgens dan weer op. Echt hele hopen met veel slijm. Soms is hij er zelf zo moe van. Wat kan ik hier aan doen?
Hartelijke groet, Yvonne de Swart

Mars

Doet hij het zo of naar een speeltje/spiegeltje/vriendje. Hoe lang is het zo? Hoe oud is Peter? Ruikt het ook?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ydeswart

Hoi,
Peter is ongeveer 3,5 a 4 jaar oud. Hij spuugt tegen alles. Ik dacht eerst dat het bij hofmakerij hoorde, maar daarvoor spuugt hij teveel en het stinkt ook. Ik kan iedere dag de kooi schoonmaken. Nu las ik iets over kropsteking, zou dat het geval kunnen zijn?

Mars

Dat zou kunnen, maar dat is vrij snel heel ingrijpend (zeg maar dodelijk).
Het enige wat ik je echt kan aanraden is even contact opnemen met een vogelarts (of dierenarts gespecialiceerd in vogels). Braken is oa een teken van megabacterie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Dat zou zeker kunnen, maar dat lijkt me niet. Ga zo snel mogelijk naar een vogelarts (Hier kun je vogelartsen vinden bij jou in de buurt). Zoals je het beschrijft is dit duidelijk overgeven en geen zaad opgeven.

Marcia was me net voor