Parkiet speelt niet!

Gestart door Mattanja, september 03, 2010, 19:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mattanja

Heey iedereen!

Weer een berichtje van mij! Ik snuffel vaak rond op dit forum, en heb er echt al superveel aan gehad!

Nu heb ik weer een vraagje aan jullie, namelijk mijn parkietje Odie  :-*, nu ongeveer 12 weken, speelt niet. Ik heb hem nu zo'n 1,5 maand, en hij is echt al tam. Hij is gek op de radio, en fluit veel als deze aanstaat. Hij klimt makkelijk op mijn schouder en hand, alleen speelt hij absoluut niet. Ik heb een spiegeltje met belletjes, 3 balletjes en een belletje en nog iets leuks. Maar hij kijkt er niet eens naar. Ik mag er absoluut geen 2de bij, dus nu had ik een plastic parkietje/vogeltje gekocht (ik weet het, het is geen echte, maar beter iets dan niets dacht ik!). Dit vindt hij dus maar doodeng, haha. Hij vindt het maar niks als ik hem dichtbij houd. Ik dacht dat hij dit misschien wel helemaal het einde zou vinden, aangezien parkieten dan vaak denken een soortgenootje te hebben! Net als in een spiegel! Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een parkiet die niet voor de spiegel zat te praten!

Maarja, daarom heb ik dus jullie hulp nodig. Doe ik iets fout? Houdt Odie gewoon niet van spelen? Of is er iets anders?

Ik hoor het wel! :)

hillie

Niet ieder parkietje speelt even graag.
Jouw parkietje is waarschijnlijk zo rustig parkietje.
En heb je niks fout gedaan, want je heb hem toch ook tam gekregen.

EvelienM

geduld, maak m nieuwsgierig, of misschien wordt ie dat wel uit zichzelf. die van mij speelde eerst ook weinig en nu is ie dol op gewoon simpele dingen als dopjes van frisflessen en een bob sleutelhanger, geef het even, misschien is ie gewoon niet zo of misschien komt het nog!

nadine_budgie

Ons parkietje in inmiddels 8 maanden en die speelt heel weinig.
Af en toe is het even een kwartiertje, maar meestal zit hij stil op zijn stokjes of schommel.
Hij is gewoon niet zo speels, denken we.
Ze zijn blijkbaar allemaal verschillend..

Mars

Een parkietje kan soms eerst 'de kat uit de boom kijken' en het kan een maand of 3 duren voor ze gaan spelen.
Parkietjes die met zijn tweeen zijn, knuffelen soms meer en spelen minder.

Maar een parkietje alleen dat na drie maanden nog niet speelt en veel stilzit, kan waarschijnlijk niet zo goed zonder soortgenootjes. Daarbij zou ik je aanraden er echt eentje bij te kopen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..