Sjaakie zomaar ziek

Gestart door Sjaakie, september 03, 2010, 16:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaakie

Hier weer een voorbeeld hoe snel een parkietje ziek kan worden.
Tot vanmorgen mankeerde Sjaakie niets en nu moet ik rekening houden met het ergste.

Sjaakie zat vanmorgen bol, wilde nog wel uit zijn kooi en bij ons zitten maar deed niets anders dan slapen en suffen (op 2 pootjes). Daarnaast begon hij na het eten ook zijn zaadjes op te geven en hierbij zat wittig vocht, evenals een witte natte ontlasting. Ik heb gelijk gebeld met het Dierenziekenhuis hier in Rotterdam, Peter Klaver de vogelarts werkt alleen op woensdag, maar ik kan zo niet met Sjaakie het weekend in. Ik kon vanavond terecht maar het ging 2 uur geleden gewoon duidelijk slechter met hem, hij eet niet, wil alleen maar slapen en ik kon hem zelfs 10 minuten aaien. Een vogel die heel graag onder de mensen is en nooit aangeraakt wil worden........ ik heb gelijk weer gebeld en kon gelijk komen.

Diagnose is lastig te stellen. Hij is heel licht benauwd en de dierenarts heeft bijna 15 minuten met zijn collega in Alkmaar overlegd die vogelarts is, om te kijken hoe nu verder. Ik moet dus in ieder geval rekening houden dat Sjaakie het niet gaat halen. Hij heeft een antibiotica spuitje gekregen en een glucose/vochtspuitje. Ik heb antibioticadruppels meegekregen voor morgen (ik hoop zo dat hij dat gaat redden). Wat het ook zou kunnen zijn is papegaaienziekte. Daarom staat hij nu op de slaapkamer apart (met de verwarming aan om het 25-30 graden te houden) omdat ik hier met nog een parkiet zit (Einstein, oorspronkelijk van mijn broer). Tevens moeten wij zelf allert zijn op griepverschijnselen en snel naar de huisarts gaan als wij ziek worden en dit melden.

Ik heb zo'n megaband met mijn vogeltje, ik zit nu al te janken tijden het typen. Hij is een echt maatje, wil continue bij me zijn, ik hoop echt dat ik hem niet hoef te missen!

Groetjes
Melinda

lovesbudgies

Ach Melinda, wat verschrikkelijk!! :'(

Ik hoop dat Sjaakie weer beter wordt, veel sterkte meis! We duimen hier voor Sjaakie.

liesanne

Veel sterkte!! Het is maar niks, zo'n ziek parkietje.
Twitter is in Alkmaar bij een DA geweest die veel van vogels afweet. (misschien is dat de arts die gebeld is.)
Gelukkig zie ik Twitter nu eindelijk opknappen. We duimen ook voor jullie.

Sjaakie

Ladies,

Bedankt voor jullie medeleven maar helaas heeft Sjaakie het niet gered. Ik ben continue bij hem geweest en toen ik dacht dat het bijna voorbij was ben ik snel naar beneden gegaan en is hij in mijn hand in het bijzijn van mijn ouders overleden. Ik heb nog een kwartiertje met hem gezeten en toen hebben we hem gelijk begraven in de tuin. Tja ik kan nog wel een uur blijven zitten maar het is al moeilijk genoeg.
Jeetje wat kan een vogeltje snel aftakelen. Gisteravond was hij nog met zijn 'puberstreken' bezig.

Hij heeft een waanzinnig mooi leven gehad en was echt een bijzonder vogeltje wat heel veel liefde gaf en alles met ons deed. Jammer dat hij niet veel langer mocht leven en maar 2 jaar en 2 maanden oud is geworden.

Mijn maatje :-* is er niet meer maar ik ga me nu dus storten op de 'dump'parkiet  :P van mijn broer, Einstein. Dit is een vogeltje met een heel ander karakter en heeft een maatje nodig. Als Sjaakie bij hem was fleurde hij helemaal op en zodra de logeerpartij over was stortte Einstein helemaal in. Daarom heeft mijn broer hem eind december definitief bij mij gelaten en is Einstein onwijs veranderd. Er gaan nu 3 volwassenen zich storten op hem, dus hopelijk zal hij Sjaakie snel minder missen. Nu vliegt hij als een gek rond in de woonkamer en schreeuwt (roept) zijn longen uit zijn lijf.

Groetjes
Melinda

haskerpon

Ach Melinda, wat triest zeg. Veel sterkte met het verlies van Sjaakie.

liesanne

Wat naar om te horen.  :oWij wensen je veel sterkte met het verlies. WIj weten maar al te goed hoe het is een vriendje te moeten missen. Liesanne had hiervoor Parka en die was ook ineens ziek en heeft het ook niet gered. Daarom hopen we maar dat Twitter het gaat redden. Het ziet er momenteel gelukkig goed uit.
We hopen dat je je hart ook kan geven aan het andere parkietje en dat dat het gemis zal verzachten.
Heel veel sterkte!!

lovesbudgies

Wat verdrietig dat Sjaakie al is overleden, je staat echt volkomen machteloos als je parkietje zo snel achteruit gaat, onvoorstelbaar he!
Het is een kleine troost dat hij niet lang heeft geleden en dat hij een fijne tijd bij jullie heeft gehad.
Veel sterke Melinda.

Gerja


hillie

Sterkte met het verlies van sjaakie :(

EvelienM

gecondoleerd en heel veel sterkte Melinda, elke keer weer tranen in m'n ogen en een brok in mijn keel, het is zo naar dat wij deze lieve, trouwen, grappige, ondeugende en gewoon geweldige vogels steeds overleven, het enige wat we kunnen doen, en dat heb jij vast en zeker, is ze gewoon een super leven geven met veel liefde en plezier, dat krijg je dan ook dubbel en dwars van ze terug!
sterkte nogmaals en probeer Einstein gewoon net zo'n heerlijk leven te geven als Sjaakie had
groetjes, Evelien

Loeky

Best Melinda,

Heel veel sterkte toegewenst.
Je hebt alles gedaan wat je kon voor Sjaakie!
Ik denk aan je,

Groetjes Inky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19