In de kooi wel tam, daarbuiten niet.

Gestart door parkietengek12, september 01, 2010, 19:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hoi,

sommige kennen me wel maar sommige ok niet. ik heb Elmo nu een half jaar en hij is soms wel alleen. ik wil een vriendje voor hem maar wil hem eerst tam hebben. maar dat lukt niet  ::). in de kooi is hij tam... nouja hij komt als je vinger in de kooi kom gelijk op je vinger. maar dat is het.
en dan buiten de kooi is hij helemaal niet tam! hij is als de dood voor je handen maar m'n hoofd is ok  ???
dus ik wou vragen of iemand weet hoe ik hem nou goed tam kan maken, want ik wil wel een vriendje voor h'm maar niet als hij zo ''wild'''is. dan krijg ik twee doodsbange parkieten  :(
alvast bedankt voor reacties  ;D

Mvg,
joël

Achternaam verwijderd, titel aangepast. Gr. LB

hillie

Probeer hem buiten de kooi ook te lokken met trosgiers of ze favorieten speeltje.
Je moet bedenken dat hij buiten de kooi de ruimte heb om te vliegen.
Dus moet het iets aantrekkelijker maken om naar je toe te komen.

lovesbudgies

#2
Hey Joël!

Heb je er wel eens aan gedacht om een tam vriendje van iemand over te nemen?
Ik kom regelmatig tamme parkietjes tegen op fora's of marktplaats.

En helpt het niet om voedsel te geven op je hand?

PS. weet je trouwens zeker dat je je achternaam online wilt hebben?  

bijna tegelijk, had je berichtje nog niet gelezen, Hillie

parkietengek12

hoi, ja dat is wel een ideetje. maar helpt dat wel? een parkiet die tam is? je bedoelt dat die dan het goede voorbeeld geeft?
en voer op de hand? hij eet uit z'n bakje en dan op de hand voeren heeft denk ik geen zin. dan denkt Elmo van ja op je hand zitten terwijl ik ook kan wachten tot je weg bent en dan lekker uit m'n voeder bakje eten :P
ik ga waarschijnlijk deze week een andere kooi kopen. is het anders slim om dan opnieuw te beginnen? oh ineens schiet me te binnen! dan zit hij in z'n 'nieuwe kooi' en dan weet hij niet waar het eten is en dan voer ik hem met de hand en dan word hij miss tammer  :P?
hij heef niet echt een favo speeltje volgens mij. hij heeft keuze :P een belletje en een mega boom (vind ik  ::))

Gr, Joël

Ps: wie kan m'n achternaam weghalen?. stomme gewoonte  ::)

lovesbudgies

Ja een tamme parkiet helpt heel erg goed!

Citeeren voer op de hand? hij eet uit z'n bakje en dan op de hand voeren heeft denk ik geen zin. dan denkt Elmo van ja op je hand zitten terwijl ik ook kan wachten tot je weg bent en dan lekker uit m'n voeder bakje eten

In plaats van dat je gaan nadenken over waarom het niet zou werken kun je het ook gewoon uitproberen. :P

parkietengek12

Citaat van: lovesbudgies op september 01, 2010, 20:19:26
Ja een tamme parkiet helpt heel erg goed!

In plaats van dat je gaan nadenken over waarom het niet zou werken kun je het ook gewoon uitproberen. :P

haha ja dat kan ook  :P
ik heb even voor de grap gekeken of er toevallig parkietjes te koop waren die tam waren en werden verkocht wegens allergieën ofzo. maar niks  ::). ik zou ook een baby parkietje kopen bij een fokker die ze af en toe pakte. deze maak ik dan tam en dan bij elkaar?
ik ga het voer even uitproberen  ;)

gr Joël

parkietengek12

Hoi,

Ik heb Elmo nu al meer dan een half jaar. En hij is nog steeds niet tam tam ::). ik heb het in het begin ook fout gedaan denk ik. ik ging met trostgierst naar Elmo toe maar ik lees nu ( heb ik toen dus niet gezien  :'( ) dat je hem naar jou toe moet laten komen?
Ik heb dit dus geprobeerd een paar x, maar hij wil er niks van weten. wat moet ik nou? als hij niet komt dan kan ik hem ook nooit tam maken toch ???. Ik hoop dat jullie weten wat ik kan doen :o. Alvast bedankt voor de reacties  :)



lovesbudgies

En als je het gewoon ophangt, eet hij het dan wel?

parkietengek12

Ja, dat is het rare. Hij doet het nu nog steeds niet  ???.
Hij komt alleen op vinger als hij niet weg kan komen en tja... Wat moet ik nou?!