gierig

Gestart door bailey, augustus 30, 2010, 18:49:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bailey

Hallo parkieten-freaks,

Ik heb nu ongeveer een maand een parkietje. Ben bezig om haar tam te maken, (jaja, blijkt toch een popje te zijn) Dit gaat best goed.
Alleen nu is bailey (die eerst geen trosgierst wou eten) helemaal gek van trosgierst.
Wanneer ik haar nu van de kast haal, hapt ze al in mijn hand, alsof ze denkt dat er altijd trosgierst te halen valt.

Ook vind ze het landen erg moeilijk lijkt mij, ze land alleen op de kast en het bureau. Ze vliegt dan rond, vlak bij mij of over mij, en vliegt dan weer boven op de kast. vevolgens begint ze te roepen.
Ook als ik dit met trosgierst probeer, vliegt ze ernaar toe, kan haar landing niet vinden, en besluit maar weer bovenop de kast te landen.

Kunnen jullie dit uitleggen/adviezen geven?

Liefs Emmelie en Bailey

Mars

Bijzondere titel van je bericht.. ik kan hem niet plaatsen.

Probeer kleine stukjes trosgierst te geven, niet meer dan een halve stengel per week, liever minder.
Je parkietje durft nog niet goed bij je te landen. Dat vertrouwen komt vanzelf. Zo te horen ben je in de buurt, als ze zo om je heen vliegt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bailey

Bedankt voor je bericht.

ja, ik wist eigenlijk niet hoe de titel omschreven moest worden, een mod mag het eventueel veranderen.

Zoveel trosgierst krijgt zij niet, maar volgens mij heeft ze het idee dat er elke keer trosgierst in mijn hand zit als ik mijn hand naar haar toe doe.
Of is het gewoon proberen hoever ze nu kan gaan door steeds een beetje te happen (bijten doet ze nog niet)

Ik was van plan, omdat ik straks weer naar school ga en minder thuis ben, er een vriendje voor haar bij te halen.
Maar dan wil ik haar wel graag tam hebben, zodat het vriendje van haar kan leren.
Is ze denk je nu tam genoeg? ze stapt op mijn vinger wanneer ik dat vraag, uit de kooi komen op mijn vinger vind ze wel erg spannend, ze stapt er liever zelf uit, en begint dan te fluiten op de kast, en aandacht te zoeken.


Smikkelparkiet

#3
Citaat van: Mars op augustus 30, 2010, 20:38:04
Bijzondere titel van je bericht.. ik kan hem niet plaatsen.

Yep, inderdaad een hele bijzondere titel, Marsreep.
Ik als grasparkiet snap 't ook niet, maar ja, ik ben dan ook niet half zo knap als jij  :-*

Persoonlijk ken ik maar één gierige grasparkiet: Pekka. De enige gierpin in mijn kennissenkring is uitgerekend mijn beste vriend Pekka.  :-[
Goddank dat ademhalen geen geld kost, want anders zou hij het niet doen.
Pekka is zelfs te gierig om mensen in hun handen te bijten. Daar slijt zijn snavel van, zegt ie......  :o

Jah, die Pekka toch.
Verrekte pinnig, maar verder is hij heel aardig hoor, dat dan weer wel.  :)

Mars

Je kunt er best een parkietje bij zetten.
Gewoon door blijven oefenen: de liefde van een parkietje gaat door de maag en ze laat nu al zien, dat ze best veel durft.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bailey

Oke bedankt! Ik ga nog even me best doen  :)