Bijten

Gestart door Romy100, augustus 29, 2010, 14:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romy100

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten heb ik sinds een week chico en het is een heel leuk actief beestje. Maar ik kwam gister thuis (van 11 tot 5 weggeweest, maar mijn zus was er wel) en ik deed het deurtje weer open en hij kwam zoals gewoonlijk meteen op mijn hand zitten. Maar dit keer beet hij!  :'( Ik heb geen idee waarom en heb hem even terug gezet in de kooi en een uurtje later er weer uitgehaald en begon weer te bijten. Verder wilde hij wel steeds bij mij zijn. Hij vindt het ook erg leuk om met mijn haar te spelen.
Maar wat kan ik het beste doen als hij bijt? Gewoon negeren, boos kijken of voor straf een kwartiertje in de kooi zetten?? En hebben jullie misschien enig idee waarom hij opeens bijt?

Ook het voerbakje was helemaal leeg toen ik thuis kwam. Hij heeft het eruit gegraven.. Ook dit doet hij nu steeds. Wat kan ik hieraan doen? Het tapijt ligt namelijk vol met zaadjes :S.

Alvast bedankt!


liesanne

Heel herkenbaar. Dat graven deed Twitter bij mij ook toen die jong was. ( ze is nu 1 jaar)
Het bijten heeft ze ook een poosje gedaan. Ik negeerde het en als het te hard was, dan zette ik haar terug in de kooi. Het was iets minder geworden.
Wij hebben echter een tweede vogeltje erbij gedaan en nu gaat het heel goed. Ze bijt niet meer, maar voelt nog wel met snavel en tongetje.
Ik denk dat het bijten gewoon ook iets is zoals bij kinderen. Lekker uitproberen tot hoever je kan gaan.
Hoop dat het je lukt om het af te leren. Oja, en dat graven in de bak is bij Twitter op een gegeven moment op gehouden. Ze paste ook niet meer in de bak!

petertje

kan je niet als ze bijten een klein tikje op hun neus geven? (heel zacht)

ParkietenLover

Citaat van: petertje op oktober 05, 2010, 20:26:44
kan je niet als ze bijten een klein tikje op hun neus geven? (heel zacht)
Petertje dit moet je helemaal niet doen. slechte manier  ;) Romy100 negeren hoe pijnlijk het is. goed gedrag belonen slecht bedrag NIET belonen.

Grungirl

#4
Mijn parkiet bijt ook harder maar het doet nog niet echt zeer.
waarschijnlijk omdat hij alleen op mijn vinger bijt.
Maar ondertussen word ik wel doodsbang dat hij straks zo hard bijt dat het wel zeer gaat doen
Als ik ergens bang voor ben is het wel voor beesten die je zeer doen *bloos*  :P
Ik negeer het altijd enz maja zolang hij blijft bijten durf ik hem echt niet de kooi uit te laten
maar als ik het nu negeer zolang hij in de kooi zit en het afleer in de kooi doet hij het buiten ook niet meer?

En ik ben nog bezig met tam maken
Dus als hij bijt is het dan slim om gelijk het uit de kooi te gaan met het trosgierst?
Zodat hij weet van he als ik dat doe krijg ik geen trosgierst meer?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Kleintjes

Citaat van: Grungirl op oktober 06, 2010, 16:19:30
En ik ben nog bezig met tam maken
Dus als hij bijt is het dan slim om gelijk het uit de kooi te gaan met het trosgierst?
Zodat hij weet van he als ik dat doe krijg ik geen trosgierst meer?

Op 't moment dat jij je hand wegtrekt heeft je parkietje gewonnen en zal hij blijven bijten. Hij weet dan dat hij door te bijten jou weg kan jagen.

Gewoon negeren (is moeilijk soms, ik weet 't) en pas als alles weer rustig is je hand weg halen. Niet eerder!! Dat is negatieve beloning: Hij bijt - jij haalt je hand weg = blijft bijten. Omdat hij nog niet tam is moet ie nog leren dat jij helemaal niet eng bent en dat bijten niet nodig is.
In de pubertijd proberen ze inderdaad hun grenzen uit, en de jouwe. Als hij 't TE bont maakt kun je hem even terug zetten, maar haal hem er dan 'n minuutje of 10 weer uit. Op 't moment dat je hem terugzet moet je hem wel compleet negeren en pas weer aandacht geven als hij 'braaf' is :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Grungirl

#6
maar dan mag ik hem dus geen trosgierst meer geven???
Tenzij hij daarna iets goed doet??? bijvoorbeeld op mijn hand gaat zitten?
Of gewoon helemaal niet en later nog een keer proberen?

En jij zegt als hij bijt moet je hem terug doen in de kooi.
naja ik heb nog geen ervaring mee hij is nog nooit uit de kooi geweest.
Maar lees hier veel verhalen over niet meer terug willen in de kooi.
Dus wat nou als je hem terug wilt doen in de kooi omdat hij beet,
en hij wil de kooi niet in? wat dan?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

haskerpon

Het bijten negeren is de beste oplossing, zeker niet terugtrekken van je hand en er ook niet om gaan lachen  ::).
Let erop dat het bijten uit frustratie, ter verdediging, dominantie of boosheid iets anders is dan het bijten om te voelen.
Als Momo en Zazoo bij ons op de vinger of hand gaan, bijten ze nog regelmatig (zachtjes) om te voelen.
Ook als ze nieuwsgierig zijn naar nieuwe dingen, bijten ze om te voelen wat het is.

Een tijdje terug was het Zazoo die Tim (mijn zoon) ging bijten. Tim had van schrik z'n hand teruggetrokken en Zazoo bleef daarna Tim bijten. Tim komt regelmatig met z'n handen in de kooi, maar mocht van mij niet meer lachen (want dat deed hij vanwege het kriebelen) en hij mocht de hand niet terugtrekken. Na 2 dagen was het over.


Kleintjes

Foutje van mijn kant, ik dacht dat je parkietje er ook wel eens uit kwam.



Hey wacht even... Is dit topic nu ge-hijacked? TS is Romy en niet Grungirl.. Hmm
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

storekeeper07

Misschien dat die daardoor gaat bijten,
Omdat ze niet uit de kooi mag,wie weet :( :(

Grungirl

#10
Nou, hij is niet gewend om uit de kooi te zijn dus dat lijkt mij niet?

Zou je wat meer aandacht aan spelling en interpunctie willen besteden?
Namens alle forumleden: bedankt!
Gr pf

Grungirl

sorry maar spelling ben ik heeeel slecht in! zoals je ook wel kunt lezen.
Ik zal proberen leestekens toe te passen al heb ik meestal geen idee waar ik komma's moet zetten.
Excuus:P

Hoe kan ik het bijten afleren als hij op mijn hand zit?
Ik kan hem natuurlijk moeilijk van mijn hand duwen zodra hij ophoud met bijten
Dus als hij klaar is met bijten eet hij rustig verder van het trosgierst, want tja hij kan er gewoon bij
Hoe pak ik dit aan?