PROBLEEM met tam maken

Gestart door ParkietenLover, augustus 29, 2010, 08:45:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenLover

Hallo .
Jullie weten wel Dat ik 2 parkietjes heb gekregen (Gisteren) Ze hebben al gegeten
Chiquita heeft alleen gedronken ze hebben elkaar gewassen en ze fluiten al wat.
Maargoed nu de vraag :
Ik kwam vandaag in de kooi met mijn hand (Zo heb ik da gelezen van tam maken)
en ze fladderde NIET miss door angst ?Wat doen ze dan wel :Trillen met de staart Wat moet ik nu doen ?
Enughh kan dat tam maken ook met 2 parkieten?
mvg Alysha en Chiquita en Happy :-*

rowin

hallo  ;D
super dat je parkietjes heb  ::)
ik heb ook 2 parkietjes. mijne parkietjes zijn al aardig tam ze mogen los en komen naar je toe vliegen.
ik begon met 1 parkietje. en ik wou er zo graag nog 1 dus ik naar een kweker.
en heb er een 2de bij gehaald.
sinds dien waren ze allebei moeilijk tam te maken.
maar het is me toch aardig gelukt. dus met 2 parkieten duurt het alleen ietsje langer dan 1 parkietje maar nu hebben ze wel een vriendje.
maar nu antwoord op u vraag.
ze raden je altijd aan om de eerst komende 24 uur niet met je hand in de kooi te komen.
vanwege de parkietjes moeten wennen aan de kamer en de kooi.
en laat ze eerst proberen te eten en te drinken strooi wat voer over de bodem.
en heb geduld.
als ze nou eenmaal beetje gewend zijn, neem dan trosgierst en hou het vast in de kooi dan komen ze vanzelf wel.
oefen dit ongeveer 3 maal per dag.
als ze eenmaal niet bang meer zijn voor je hand probeer e stukje op je hand te leggen zodat ze uit je hand moeten eten.

oefen dit ook meerdere keren totdat ze het gemakkelijk doen.
als dat gelukt is doe je je hand iets ie verder zodat ze met een pootje op je hand moeten komen en zo kunnen je stukje voor stukje trainen.
maar 2 parkieten zijn wel tam te maken alleen dit duurt langer dan 1 parkiet maar het resultaat is verbluffend groetjes en veel succes

Mars

Zorg er in ieder geval voor dat je een pakietje dat angstig blijft zitten niet aanraakt. Dus niet gaan aaien ed. Daarmee maak je de angst alleen maar erger.
Laat ze eerst lekker wennen en bijvoorbeeld trosgierst leren eten, hangend in de kooi. Als ze dat lekker vinden, kun je ze gaan lokken door het uit je hand te gaan geven.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ParkietenLover

Dank u wel  ;)hoelang blijven ze angstig? ??? enuhhm Trosgierst kun je kopen in de dieren winkel toch, bij ons in de dierenwinkel niet kun je ze dan lokken met een stukje appel ofzo?

haskerpon

Als je elke dag 'oefent', komt het goed. Als het vandaag niet lukt, dan morgen weer proberen.
Maar je moet wel geduld hebben met de parkietjes.

Dacht dat een dierenwinkel standaard voor vogels wel trosgierst in het assortiment heeft, je kunt altijd in de winkel even vragen.
Hier ga ik altijd naar de Welkoop, daar is het ook te krijgen.

Succes  ;D

ParkietenLover

Dankje Als ik met me han d in de kooi ga ( met een stukje appel ) beginnen ze soms te fladderen en  gaan ze dicht bij elkaar en klimmen ze voor naar het  raam te kijken ( ze staan in de vranda)ze kijken niet eens naar de appel maar als je fluit reageren ze wel

ParkietenLover

#6
Dit berichtje met je al lopende topic samengevoegd, omdat het hier prima bij aansluit. Gr. Ingrid

Jahaah...  ;)
Happy kwam op mijn hand !!! al een paar keer van maandag, Chiquita ook ze is wel wat schuw ... MAAAR dat komt goed toch ? Ik vind dit echt heel goed van ze.maar ik had nog een vraagje over dat tam maken..
Hoe moet je verder? je kanniet altmaar trosgierst aanbieden.. :P  en over Chiquita Happy is inmiddels HANDtam vind ik toch.. maar chiquita niet echt.. (ik vind het wel fantastisch dat ze soms op me hand durft) kan ik chicuita uit de kooidoen als Happy heel tam is ? of moeten ze alle 2 handtam zijn ?
Dag Dag

ParkietenLover

Hey,
Toen Happy op mijn hand zat heb ik hem uit de kooi gedaan. beetje oefen en zo terug in (Hij blijft mooi op de kooi.) na een paar dagen ben ik gaan zitten trosgierst aan hem laten tonen en na een paar minuten hupla op mijn been~! ik dee het trosgierst weg zei ''Op'' duwde een beetje tegen zijn buikje en hop erop!
Na een paar keer het te doen trosgierst weg zeggen ''Op'' (Zonder tegen zijn buikje te duwen.) hij erop!
Trosgierst enzovoort .. Ik zette hem op de kooi zei ''Op'' hij vloog weg ! is dit erg? En in de kooi kan niet er zit zo'n tak tussen , kan je niet met je hand door  ;)
Mvg

Mars

Tam maken gaat met fases. Dus soms werkt je parkietje mee en soms niet. Zo te horen gaat het al heel goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..