mannetje of vrouwtje

Gestart door liesanne, augustus 28, 2010, 16:12:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ik heb Twitter nu een jaartje en ze is nu 1 jaar oud. We hebben haar pasgeleden aan een mannetje gekoppeld.
Dat gaat best goed. Ze kunnen wel lekker kibbelen, maar ze kunnen ook niet zonder elkaar.
Nu zag ik vandaag ineens dat de neusdorp van twitter verkleurd, naar blauw! Zal het dan toch een man zijn?!
Kan dat nog met 1 jaar?


Sanne

#1
Citaat van: liesanne op augustus 29, 2010, 10:39:06
iedereen leest maar ik wil graag horen of dat kan na een jaartje! Iemand die dat weet?

Je vraag gaat over het geslacht van je parkietje. Het gaat hier niet om een levensbedreigend probleem dus je mag best 'n beetje geduldig zijn en waarschijnlijk weet niet iedereen het antwoord op je vraag ;)

Nou om je vraag te beantwoorden: bij popjes die in de broedstemming komen kan de neusdop verkleuren naar lichtblauw. Als Twitter een bruine neusdop had dan is het een popje. Maar je kan natuurlijk altijd even een fototje plaatsen om er helemaal zeker van te zijn dat het een popje is. Of heb je die al eens ooit op het forum geplaatst?

Groetjes,
Sanne

lovesbudgies

Citaat van: liesanne op augustus 28, 2010, 16:12:10
Nu zag ik vandaag ineens dat de neusdorp van twitter verkleurd, naar blauw! Zal het dan toch een man zijn?!
Kan dat nog met 1 jaar?

Nee. De neusdop van een mannetje verkleurd met ongeveer 3 maanden en niet pas na een jaar, al hebben sommige kleurslagen
roze neusdoppen die wel wat blauwig kunnen worden maar ik denk niet dat je dit bedoeld.

Zoals Sanne al zegt, de neusdop van een pop kan van bruin naar lichtblauw gaan en weer terug, en het lijkt mij ook wel
leuk even een fototje te zien! :)

liesanne

#3
Hierbij een foto ( als het lukt.)

oja, Twitter is de voorste! Ben erg benieuwd wat het nu is, vandaar mijn ongeduld. Sorry!!


Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies


liesanne

Bedankt voor de snelle reactie. Het lijkt in haar gedrag ook echt een vrouwtje. Ze kan Tweety, de andere vogel flink op zijn nek zitten. Ze geven elkaar ook kusjes.