ziek parkietje apart zetten of toch niet?

Gestart door astrid, april 09, 2005, 19:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

astrid

Hallo,

Tommy is sinds vandaag niet erg lekker. Hij zit bol, beetje trillerig, slaapt veel en wil zelfs geen stukje trosgierst. Nu is hij wel in de rui en de vorige keer dat hij in de rui was heeft hij ook een af en toe zo\'n dag gehad. Toen was hij nog alleen en kon hij lekker bijslapen en rustig aan doen. Nu deelt hij z\'n kooi met Hulkie, die ook in de rui is, maar er helemaal geen last van heeft. Nu is me opgevallen dat Hulkie vandaag erg Tommy aan het pesten is, tom krijgt gewoon geen rust en als hij niet snel genoeg reageert dan pikt Hulkie hem, terwijl ze gisteren nog uitgebreid aan het knuffelen waren(normaal zijn ze ook altijd erg verliefd) Nu heb ik om Tom wat rust te gunnen hem in een andere kooi gezet, wel vlakbij Hulkie. Tommy zit nu te slapen en vind het wel prima zo maar Hulkie zit ronduit te kletsten en is op zoek naar Tom, loopt hem te zoeken in de kooi. Voor Tom is het wel even lekker in een andere kooi, maar word Hulkie lijkt er wel gestresst van te worden. Is het nu wel zo verstandig van me geweest om ze uit elkaar te halen???

groetjes Astrid

Safrena

Hey Astrid

Het is inderdaad wel goed van je dat je je zieke parkietje apart zet zodat ie kan rusten.

Maak van zijn kooitje een ziekenbedje (hoe dat kan vind je terug op onderstaande link :wink: )

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Het trillen van de vleugeltjes wijst op pijn of ziekte.
Raad je aan om liefst zo snel mogelijk even naar de dierenarts te gaan

veel beterschap voor Tommy

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ja, ik ben het met Safrena eens.
Tommy lijkt toch ziek te zijn, en rust is nu echt het allerbelangrijkste voor hem.
Maak inderdaad even een ziekenkooitje, het kan goed zijn dat Tommy morgen al weer opgeknapt is. Zo niet, of wordt het erger dan de dierenarts inschakelen!
Succes!


astrid

hoi,

Nou Tommy is de nacht goed doorgekomen, hij is net uitzichzelf weer terug gegaan naar de grote kooi, heeft ook al wat trosgierst gegeten. Hij is weer even helemaal bijgekomen. Nu is het nog wel zo dat Hulkie echt wat sacherijnig tegen Tommy doet, en dit is me eigenlijk al de hele week opgevallen. Kan het zijn door de puberteit dat hij zo doet, bijterig en mopperig en onaardig tegenover Tommy. Hulkie is ongeveer 7 maanden oud. Kan ik ze dan wel veilig bij elkaar laten als ik naar m\'n werk gaat. Als Tommy straks weer zich even niet lekker voelt ben ik bang dat hulkie hem geen rust gunt.

groetjes as

Parkieten-Freak

Misschien is het verstandig om Tommy nog een paar dagen af en toe apart te zetten, zeker als je de indruk hebt dat hij "gepest" wordt. Laat ze als je niet thuis bent gewoon nog even in aparte kooien, ook s-nachts. Als je thuis bent, zet je ze weer bij elkaar.
Misschien dat Hulkie dan ook weer wat liever voor Tommie wordt!
Het kan bij Hulkie zeker aan de leeftijd liggen: jonge parkieten hebben zo hun "kuren", en proberen net zo goed als jonge kinderen te kijken tot hoever ze kunnen gaan. :wink:


astrid

Hoi,

Tommy is weer helemaal de oude, als Hulk nu weer pest, pest Tommy weer gewoon terug zoals vanouds!!! zitten nu samen gezellig op de gordijnrails te kletsen! bedankt voor de tips!!

groetjes Astrid :D