Nieuw parkietje. Hoe moet ik ze koppelen?

Gestart door Missygirl, augustus 25, 2010, 21:26:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missygirl

Hallo allemaal,

Vandaag is er een nieuw vriendje bij ons komen wonen.
Het is een blauw/groen/wit en zwart mannetje van rond de 4jr.(geschat)
Dit mannetje heeft helaas nog geen naam.
Het parkietje is gevangen in het park en naar de dierenwinkel gebracht. De eigenaar heeft zich niet gemeld helaas.
Van de dierenwinkel mocht ik hem hebben.
Dit mannetje mist aan zijn rechter voetje 2 teentjes.

Zazoe is helemaal verliefd op zijn nieuwe vriendje.
Zijn vriendje probeert hem steeds in zijn tenen te bijten,maar ook kusjes te geven door de tralies heen.
Ook zit het nieuwe vriendje zich te poetsen en al de hele avond te kletsen. Ook heeft hij zijn eten en drinken al gevonden.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik verder moet gaan met de koppeling?

Groetjes Missy.

Titel wat duidelijker gemaakt. Gr. Lisanne

Missygirl

Oh sorry!

Ik kwam vermorgen benee en wat zag ik Zazoe zat helemaal onder het bloed,6 veren verloren :o
Ik heb Zazoe gewassen,al het bloed van hem af...

Ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ze zaten apart in een kooi,zeker 5 tot 10 cm er tussen..
Wat is er gebeurd? ppff.... Zazoe zijn kop,vleugels en buikje,helemaal bloederig.
De andere parkiet heeft helemaal niks... :o

Groetjes Missy.

lovesbudgies

Jeetje, dat is schrikken!

Dit kan de andere parkiet niet gedaan hebben, misschien heeft ze ergens vastgezeten of is er een bloedpen
gesprongen? Heb je kunnen achterhalen waar de wond precies zit?

Missygirl

Hey Budgies,

Op zijn linker vleugel zit een wond. Zijn rechter vleugel heeft hij last van,hij tilt hem raar op en kan moeilijk vliegen. Volgende week dinsdag heb ik een afspreek bij de DA in vlaardingen (vogel arts) eerder konden ze niet.
Gister heeft Zazoe de hele ochtend bij me gezeten,knuffelen,kroelen....heel vreemd,dit doet hij anders nooit....misschien toch troost zoeken?

Dash(zo heet de nieuwe parkiet) heeft gisteravond en vanmorgen op mijn vinger gezeten,het gaat onder luid protest,Zazoe hoor je zich er mee bemoeien....''niet zeuren joh,ga gewoon op die vinger zitten''. Zoiets :D

Groetjes Missy.

lovesbudgies

Hey Mis!

Zolang de vleugel niet gebroken is komt het vast helemaal goed met het wondje, laat hem tot je naar Kindermans moet
maar even in de kooi zodat het niet weer open gaat, hij mag wel even rustig aan doen.
En maar even wachten met koppelen totdat je bij de dierenarts bent geweest.

Missygirl

Mag ik Zazoe ook niet laten vliegen? Ik bedoel,kooi open en lekker kroelen(wat ie nu dus erg veel doet) kan dan ook niet?

lovesbudgies

Nouja, zijn vleugels hebben rust nodig en zijn wond moet helen, vliegen helpt dan niet echt, een beetje buiten de kooi scharrelen is natuurlijk wat anders.
Jij kunt het beste zien hoe het met hem en zijn vleugels gaat en ook het beste beslissen hoeveel rust hij nodig heeft, maar ik zou de vleugels niet teveel belasten totdat je weet wat er aan de hand is.

Missygirl

Hallo :D

Overdag zit hij zoiezo in zijn kooi,en snachts ook,ik denk dat hij vandaag totaal 4 uurtjes eruit is geweest,zowel vrijwillig als op mijn hoofd of schouders en natuurlijk op de kooi van Dash.
Vliegen doet hij wel met korte afstanden van ongeveer 2 tot 5 sec.
Ze zitten nu tegen elkaar te kletsen.(heeeeeel schattig ;D)
Als Zazoe het zat is komt ie op mijn hoofd zitten...

Groetjesss.

p.s
In de pootjes bijten....is dat een ''genegenheid'' uiting van Dash uit?

Mars

In de pootjes bijten is 'uitvechten wie de baas is'.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Missygirl

Oke...
Gisteren heeft Dash zijn eerste vlucht gemaakt.
Ik vond het erg spannend.
Het ging ook allemaal goed.

Hij vloog naar de kooi van Zazoe en hing aan de tralies,druk kletsend,pootjes bijten,tegen de kooi van Zazoe aan tikken met zijn snavel(Zazoe deed dit terug).
Zazoe maakt helemaal geen geluid als Dash bij zijn kooi zit,vind het wel interesant allemaal.
Als Dash weg vliegt wil hij er zo snel mogelijk bij zijn.
Is dit dan een teken dat ik ze binnenkort samen kan los laten?(natuurlijk wach tik even de DA af,wat betreft Zazoe ze vleugel)

Ik heb wat foto's gemaakt van de kennismaking....mag en kan ik die posten?

Groetjess Missy.

lovesbudgies

Laat ze pas samen los als Zazoe weer helemaal op krachten is, want zo is de 'strijd' voor dominantie niet eerlijk.
Als dat samen vliegen goed gaat dan richt je 1 kooitje opnieuw in en haal je de andere weg.

Als je wat te vragen hebt over wat er op de foto's te zien is mag je ze plaatsen, zo niet zet ze dan in het fotoalbum,
dan kunnen we ze daar bekijken. :)

Missygirl

Hey budgies,

Ik weet niet hoe ik een filmpje kan plaatsen...
Ik ben toch eigenwijs geweest en heb ze los gelaten.
Wil je anders een pm van mij ontvangen?

Groetjes Missy.

lovesbudgies