plasic of houten stokjes in de kooi?

Gestart door rammetjuh1988, augustus 24, 2010, 21:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rammetjuh1988

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de stokjes in de kooi.
Ik merkte gister bij Dushi dat zij het de wat bredere plastic stokjes niet zo fijn vond om op te zitten.
Ze is 8 weken oud en heb haar gister gehaald.
Kan dit komen uit onwennigheid of klopt het dat houten stokjes beter zijn?
Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Alvast bedankt!

Gr.
Sabine & Dushi

lovesbudgies

Houten zitstokken zijn het beste voor parkietjes, gebruik het liefst (onbespoten) takken van wilg- of fruitbomen.
Verschillende dikten zijn het beste, maar blijf ongeveer rond de 2 cm., de teentjes horen voor 2/3 rond de tak te klemmen.

Slim parkietje trouwens ;) haha.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24424.0.html
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,23416.0.html

Type ook eens 'zitstok' in bij de zoekfunctie en je vind nog veel meer.

rammetjuh1988

Dank je wel!

Ze ging net weer op de stokjes zitten en ze glijd er gewoon vanaf :p
En echt snugger is ze volgens mij ook niet haha...

Maar ik ga zo snel mogelijk houte stokjes halen.
Deze kan ik neem ik aan ook gewoon kopen bij bijv. De Vogelkelder??


lovesbudgies

Yep, ze hebben bijvoorbeeld lianen, of ze ook zitstokken hebben die aan 1 kant van de kooi bevestigd kunnen worden
weet ik niet, maar die hebben ze bij vrijwel elke dierenwinkel.

Missygirl

Citaat van: lovesbudgies op augustus 24, 2010, 23:20:54
Yep, ze hebben bijvoorbeeld lianen, of ze ook zitstokken hebben die aan 1 kant van de kooi bevestigd kunnen worden
weet ik niet, maar die hebben ze bij vrijwel elke dierenwinkel.

Hier worden ze uit de schappen gehaald(rotterdam)
Ze zouden gevaarlijk zijn,dus niet leverbaar... :(

rammetjuh1988

ik heb de houten zitstokken gevonde op internet.
daar hebben ze ook stokken die je aan 1 kant kan bevestigen.

de website ervan is:
www.zooplus.nl

moet zeggen dat ik de prijzen vond meevallen!!


lovesbudgies

Precies, al vind ik doorlopende takken wel prettiger, meer zitruimte.

@Missygirl: waarom zijn ze dan gevaarlijk?

rammetjuh1988

Ik heb 2 tokken van 35 cm (net zo lang als de plastic stokken die er nu nog in zitten) in verschillende diktes.
Zo kan ze van de ene naar de andere kant in haar kooi over de stokken lopen gezienn ze nog moeite heeft met vliegen  :P.

Ben trouwens wel blij. Ze is vanavond eindelijk iets gaan spelen in de kooi met de ringen die ik opgehangen heb en ze heeft geprobeerd om op haar schommeltje te komen (helaas voor haar mislukte dit en viel ze naar beneden).

Moppers

Wat je ook kunt doen is naar de houtwinkel gaan en daar houten stokken kopen. Meestal zagen ze ze zonder extra kosten ook nog eens voor je op maat.
In mijn kruiperkooi heb ik dergelijke houten stokken van twee diktes (twee stokjes van 1cm diamter, drie van 1,5), met nog een puimsteenstok en een mineraalsteenstok.
Je kunt ook een combinatie maken van zulk soort houten stokjes, lianen, takken etc. Parkieten houden van knagen, ook aan hun zitstokjes, zo knaagt ieder stokje weer lekker anders.

Ik ben ook wel benieuwd waarom lianen gevaarlijk zouden zijn. Ik heb er twee in mijn voliere en ze vallen erg in de smaak. Ondanks dat het aanvoelt als erg zacht spul en er toch behoorlijk wat op geknaagd wordt, gaan ze niet snel kapot (her en der een hapje eruit of randje eraf, meer niet).

Missygirl

Citaat van: lovesbudgies op augustus 25, 2010, 23:17:58

@Missygirl: waarom zijn ze dan gevaarlijk?

Ik heb geen idee,dat vertelde de winkel meneer... ???

Groetjess

rowin

houten stokken zijn inderdaad beter.
maar misschien is het een idee dat je houtenstokken neemt met groeven erin ( dit heb ik namelijk ) ik had gewoon een 2meter stok gekocht bij karwei voor 2 euro.
geen geld.
ik had ook nog stokjes in de dierenwinkel gekocht want daar zaten van die dopjes op die in de kooi kan bevestigen dus ik had gewoon de dopjes op de gekochte stok van karwei gezet  :P en ze zijn er helemaal trots op  ;D
u kunt ook nog een soort touw er in hangen ( volgens mij is dat ook wel lekker voor de pootjes )
ik hoop dat u er wat aan had en veel succes.
groetjes ::)