Hele drukke jonge parkiet...

Gestart door Leee, augustus 24, 2010, 16:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leee

Hallo,

Ik heb net een nieuwe vogel sinds zaterdag avond (21 augustus). Fristi is Zaterdag middag uitgevlogen dus ze is nog erg jong.
Maar ze is echt héél druk ze klimt en klautert echt uren achter elkaar en ze fluit ook al aardig. Ik denk dat het voornamelijk
aandacht vragen is maar ik zit bijna de hele dag naast haar kooi om haar aandacht te geven.

Ze komt wel al op je hand zitten maar eet niets van wat je haar aanbied ze kijkt er alleen maar naar. Ze is er 2 keer uit geweest
waarvan de eerste keer goed ging. Ze vloog nergens tegenaan en je kon haar met bijna geen moeite in de kooi stoppen. De tweede
keer vloog ze alleen maar van me weg maar ze was totaal niet bang. En als ik nu mijn hand in de kooi doe denkt ze dat ze eruit mag
terwijl dat helemaal niet de bedoeling is. Wat moet ik doen?


Ingrid

Hallo Leee,

Het is logisch dat Fristi moeilijk weer terug in de kooi te krijgen was. Dat komt omdat Fristi de kooi nog als een vetrouwd en veilig plekje moet gaan zien. Daarom is het verstandig een parkietje zeker de eerste tijd nog niet vrij te laten.

Je kunt het beste het stappenplan voor het tam maken volgen: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Wanneer je parkietje (hand)tam is, kun je het een eerste vlucht laten maken.

Succes met het tam maken ;)

Groetjes, Ingrid