parkiet zit alleen maar op de kooi

Gestart door rowin, augustus 23, 2010, 10:40:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

hallo iedereen  :P
mijn parkietjes en ik zijn bezig om ze tam te maken ( makkelijker gezegt dan gedaan )
maar ze zijn nu zover dat ze rond kunnen vliegen in de kamer
maar ze zitten zowat alleen maar op de kooi op youtube zijn er filmpjes waar ze over de grond enzovoort lopen en bij mij vliegen ze 1 rondje en dan weer boven op de kooi heb er wel stokjes op gehangen maar ook dit werkt niet.
toen heb ik nog een speelboom gemaakt maar hier keken ze niet eens na hebben julie misschien enig tips ?
alvast bedankt
gr rowin  ;D

pbos

Ik heb dit ook wel meegemaakt bij een aantal van mij parkietjes. Vergeet niet dat hun kooi, hun veilige plekje is, waar zij zich vertrouwd voelen. Geen wonder dus, dat ze daar graag op zitten als ze los zijn. Ik heb soms het idee, dat parkietjes moeten leren om op verschillende plekken te zitten. Dus neem je parkietje eens op de hand en zet hem een op de speeltuin, of ergens anders waar je hem graag wilt hebben zitten. Vliegen ze weer weg, dan neem je ze weer op de hand en zet je ze er weer neer. Wel elke keer belonen als ze er zitten. Zo leren ze, dat het ook leuk is om ergens anders te zitten. Parkietjes op de grond ziet er mss leuk uit. Maar ik vind persoonlijk dat het best gevaarlijk is. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Leuker vind ik het om een parkietje op de tafel te zien lopen! Succes ermee...

rowin

hahah mijn parkietjes zitten nu los en de tafel waar de kooi opstaat lopen ze nu erover je hoort zachtjes getik over het hout ook op de tafel staat er een rubbere toetsenbord zo te zien zitten ze daar graag op erg leuk om tie maar ik meot even opletten of ze er niet aan knabbel.
meestel komen ze alleen op me hand met trosgierst en zodra ik er mee gaat lopen kijken ze erg nieuwsgierig zodra ik ze ergens neerzet vliegen ze weer terug maar zodra ze erop zitten moet ik dan nog meer trosgierst geven of was de beloning het al op me hand ? en meestal als ze erop zitten en ik ga nieuw trosgierst pakken dan schrikken ze en vliegen ze weg
bedankt nog voor u reactie
gr rowin

EvelienM

ik zou niet teveel trosgierst geven, laat het wel bijzonder blijven, plus dat het erg vet is en teveel trosgierst gedurende lange tijd kan schadelijk zijn, ze moeten ook hun gewone zaadjes eten, en dat niet elke dag verschonen, om de 2 dagen ongeveer, zodat ze ook de voor hun minder lekkere zaden moeten eten. over het opstappen op je hand en terugvliegen. heb geduld, praat veel tegen ze, bij mij reageerde hij op den duur gewoon op "kom maar" of zijn naam als ik m riep. of leuke speeltjes, die van mij is dol op dopjes van frisdrankflessen enzo, ik hoef het maar te pakken en weg te lopen en hij zit op mijn schouder. heb geduld, veel geduld, geef ze veel aandacht en probeer ze gewoon te leren kennen, wat ze lekker vinden en wat ze leuk vinden. parkietjes houden van aandacht en van spelen :-)

liesanne

Wij hebben een parkietenboom en de kooi. Daar zitten ze. Ze komen nooit bij ons op de tafel of verder ergens anders. De parkietenboom en de kooi is van hun en dat is hun veilige plekje!