halsband parkiet

Gestart door rowin, augustus 22, 2010, 16:58:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

hallo iedereen
heeft er iemand hier enig ervaring met halsband parkieten
ik heb thuis ook 2 grasparkietjes
maar zou graag een grotere willen het liefst een papegaai maar vanwege de kosten kan ik dat niet overbrengen.
ik dacht zelf aan een halsband parkiet zijn niet al te duur
nu is mijn vraag hoe groot moet de kooi zijn ?
ik zou hem graag binnen willen hebben.
en dan nog een vraagje
zijn deze parkieten goed tam te maken
hierbij bedoel ik op je schouder, niet bijten , gewoon kunnen oppakken zonder te lokken met voer of iets anders dergelijks , niet schrikken als je naar hem toe komt
alvast bedankt
met vriendelijke groet : Rowin

lovesbudgies

Hoi Rowin,

dit is een forum voor liefhebbers en houders van grasparkietjes, van andere soorten parkieten
hebben de meeste van ons niet zoveel verstand.
Er zijn ook fora's waar je vragen kunt stellen over alle soorten parkieten en papegaaien, ik
denk dat je voor een bevredigend antwoord het beste daar je vragen kunt stellen.

Veel succes! Groetjes, Lisanne

rowin

oke dankjewel voor u reactie
heeft u thuis ook parkietjes ?
zijn leuk hé
gr rowin

EvelienM

Rowin,

Ik heb net een jonge halsbandparkiet en in combinatie met een grasparkiet (of meer) zal ik ze absoluut niet aanraden. Ze worden veel groter, hebben fikse snavels en zijn een stuk "agressiever" dan grasparkieten. Ik heb gisteren de halsband van 8 weken oud op de grond gezet naast mijn 9 jaar oude parkiet en die moest rennen voor zijn leven. Dus doe het niet zou ik zeggen, misschien dat je dan beter een valkparkiet kan nemen, die schijnen wat liever en vredelievender te zijn.
Wil je het toch, vergeet niet dat dit erg grote vogels worden. Ik heb zelf een Montana las Vegas II voor de halsband aangeschaft. Het zijn verder echte slopers, dus je moet erg veel speeltjes hebben en ze bijten dus ook, en ik heb nu al ervaren dat ze behoorlijk hard kunnen bijten (vergelijk met vinger tussen de deur). Tam maken is ook pittig en op dit moment moeten wij nog 2x per dag een papje voeren. Daarbij hem ook leren zaden en pellets en groente en fruit te eten, het is behoorlijk zwaar om te doen.
Dus, als je parkieten je lief zijn, doe het dan niet :-).

groetjes, Evelien