Met Spoed Parkieten-kooi

Gestart door es., september 20, 2005, 13:47:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

es.

Hoi,

Ik ben op zoek naar een parkieten-kooi liefst in de omgeving van
Brielle (ZH).
Mijn ene parkiet is ziek geworden en moet hem apart zetten, vandaar
deze oproep.
wie o wie kan mij helpen hieraan.


Chantalleke

Hoi Es,

Zelf heb ik op het moment even geen kooi in de aanbieding. Maar ik heb zelf een kooi (gratis) gekeregen bij de dierenwinkel. Ik vroeg of ze misschien een oud moduel hadden wat ik goedkoop kon overnemen. Nou er was die dag een man bij de naast de dierenwinkel gelegen dierenarts geweest en zijn parkietje was ingeslapen. De kooi heeft hij achtergelaten bij de dierenwinkel en die kreeg ik dus  :)
Wel goed schoonmaken in dat geval met dettol of een ander ontsmettend middel!
Je kan ook bij de dierenarts misschien een briefje ophangen als dat mag  ;)

Succes enne veel beterschap!!
Groetjes,
Chantal

Sonja

Hoi Es,

Ik zou niet zo snel weten, hoe je aan een extra kooi kunt komen, maar voor als je er eentje hebt gevonden, heb ik wel een advies:

Laat het zieke parkietje in de kooi, waar hij nu in zit, hij voelt zich tenslotte al niet goed, en kan daarom beter in zijn vertrouwde omgeving blijven.

Kun je ook geen kleine nieuwe kooi kopen? Die zijn niet zo duur, en het is altijd handig om een extra kooi achter de hand te hebben, voor o.a. een situatie als deze.

Veel sterkte, en laat je nog weten, hoe het verder gaat?

Groetjes, Sonja.

es.

dank je voor de reactie,

Ik zat er ook aan te denken om een kleine nieuwe kooi te gaan kopen want dit hoe ze nu zitten werkt echt niet.
Ik had wel een advertentie gezien hier in de buurt, maar er zat in die kooi een scheur en wou nog 15,00 euro ervoor hebben, nou dan koop ik liever een nieuwe.
Ik word er hellemaal tuureluurs van en zit de hele dag al op internet te zoeken :blink:

Als iemand iets weet hou ik me graag aanbevolen.

En bedankt voor de tip om Rocky in zijn eigen kooi te houden en Kiko moet dan maar eventjes verhuizen.

Sonja

Hoi Es,

Misschien kun je eens hier kijken?

http://www.gkn-dierenbenodigdheden.nl/indgo.html

Succes en sterkte.

Groetjes, Sonja.

es.

zo mooie site is dat zeg.
Alleen heb ik gezien dat ie dan toch naar mij moet worden opgestuurt, het is net allemaal iets te ver en de dichtsbijzijnde is Dordrecht maar die gaat pas 1 oktober open.
Zit er aan te denken om er 1 te bestellen.
Ik ga straks even bij een kennis kijken die heeft voor de sier in haar tuin vogelkooien hangen, misschien dat daar iets bij zit.
Wat is een beetje een normale kooi qua grootte (voor erbij hé natuutlijk)????

bedankt voor de tips

Sonja

Hoi Es,

De kooi die ik er extra bij heb, is 40 cm. breed, 30 cm. diep, en 50 cm. hoog.
Maar ietsje kleiner kan (voor een zieke vogel) ook wel, lijkt me.
Ik heb deze kooi overgehouden uit de tijd dat ik nog werkzaam was bij een vogelasiel, en ook wel, in de weekenden en na sluitingstijd, jonge vogeltjes mee naar huis nam, omdat die dan natuurlijk ook gevoerd moesten worden. De kooi moest zodoende groot genoeg zijn, voor een paar jonge vogeltjes. ;)

Succes, en sterkte met Rocky.

Groetjes, Sonja.

es.

Hoi,

Ik heb net rond gevraagt op de school van mijn kids, en raad eens er kwam net iemand die een kooi heeft staan, omdat hun parkiet een tijdje geleden is overleden.
Ga het goed ontsmetten met detol enz, en dan kan Kiko erzo in. :)

Sonja

Hoi Es,

Da's mooi! :)
Inderdaad wel goed ontsmetten voordat je Kiko erin doet.
Sterkte en veel beterschap voor Rocky. Hopelijk knapt hij snel op.

Groetjes, Sonja.

Plumeau

Beterschap voor je parkietje!

Een tip voor andere mensen die ooit met zo'n probleem zitten: hamsterkooien en rattenkooien kunnen prima reservehokjes zijn ;) Via Marktplaats zijn ze vaak voordelig te kopen en via kleindierenopvangen zijn ze soms te lenen.

es.

Ja daar was ik achter gekomen van als het niet lukt koop ik wel een hamster-kooi ofzo.
Het is gelukt via mond op mond reclame om een kooi te lenen van iemand, lekker groot is ie.
Daar zit Kiko nu in met speeltjes enz, omdat ik Rocky (ziek) niet nogeens uit zijn eigen omgeving wil plukken.
Hopelijk knapt hij nu snel op. :)

es.

Ik heb inmiddels een kooi kunnen lenen van iemand heb het hellemaal ontsmet en ze staan nu naast elkaar.

Ingrid

Dan kan hier nu een slotje op :).

Groetjes, Ingrid

*KLIK*