Parkiet likt aan de tralies van de kooi

Gestart door halfcabo, augustus 20, 2010, 00:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

halfcabo

hallo,

mijn Mannetjes parkiet doet raar, hij likt de hele de tijd de spijlen van mijn kooi, soms heel lang niet en soms meer dan een uur, ik had hem al gepakt om te kijken of hij iets in zijn snaveltje had maar ik kon niks raars vinden, dit speelt al ongeveer een week.

Topictitel gewijzigd. Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Op zich is dat niet heel vreemd gedrag, parkieten hebben iets nodig om zichzelf bezig te houden, het zijn actieve vogeltjes en ze spelen graag.

Wat voor tralies heeft je kooi? En heb je er misschien een foto van? Misschien kan het herinrichten van de kooi hem wat meer bezig houden.

Welke tralies je hebt is wel van belang, bijvoorbeeld een gegalvaniseerde tralies kan potentieel giftig zijn als hij er vaak aan likt.

halfcabo

ze hebben genoeg speelgoed en vrienden, de kooi heb ik 2e hands gekregen, maar het lijkt me stug dat er koien zijn die gevaarlijk zjn voor parkieten, dat doe je als leverancier toch niet?

maarre ik heb en filmpje gemaakt en geplaatst op youtube

kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=autZV7cnK4Q

lovesbudgies

Citaat van: halfcabo op september 03, 2010, 10:01:31
maar het lijkt me stug dat er koien zijn die gevaarlijk zjn voor parkieten, dat doe je als leverancier toch niet?

Jammer genoeg wel, anders zou ik het niet zeggen. Heel veel kooien zijn gegalvaniseerd.
Er zijn ook genoeg gevaarlijke speeltjes zoals belletjes, touwenklossen, e.d. kijk maar eens in het 'tip-van-de-week topic'
over gevaarlijk speelgoed, ook dit wordt gewoon voor grasparkieten gemaakt.

EvelienM

misschien kun je op de plek waar ie aan de tralies likt iets te eten hangen? ik doe altijd stukjes paprika en die vouw ik dan om de tralie heen, ik weet t verder ook niet hoor, maar dat zou zelf proberen :-)

Mars

Het lijkt mij dat er een smaakje aan zit...
Heeft er misschien fruit of groente gehangen? Of maak je de kooi schoon met een bepaald middeltje?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Ik heb hier een mannetje die dat ook doet en altijd bij het drinkfonteintje. Hij haalt altijd de waterdruppels van de tralies die Lola er tegen aan gooit. Sindsdien denkt hij dat er altijd waterdruppeltjes op de tralies zitten ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016