Mannetje of vrouwtje?

Gestart door wobje1, augustus 19, 2010, 15:36:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wobje1

hey,

ik heb 2 parkietjes bij elkaar, en ze geven de heletijd kusjes enzo, ik weet niet welke nou het mannetje en welke het vrouwtje is...
please help me!

groetjes

[verwijderd door de beheerder]

ParkietenLover

die eerste is denk mannetje en 2de vrouwtje
denk ik

wobje1

beter lukt niet, ben ik bang.

[verwijderd door de beheerder]

ParkietenLover

De eerste foto van de parkiet is een vrouwtje de tweede mannetje  ;D

Nog veel succes toe gewenst !!!!!!! 8)

wobje1

#4
Dankje, maar als ze de heletijd kusjes geven aan elkaar, zijn ze dan een koppeltje?

En kunnen ze eitjes leggen als ik een nestkastje koop?

ik weet of ik het wel wil, straks gaan ze dood ofso, dat is zielig, en ik heb niet veel ervaring met broeden enzo.

Topic opgeschoond, ik heb je vragen bij elkaar gezet en berichtjes zonder antwoord erin verwijderd.
Gr. Lovesbudgies



Moppers

CiteerJa als je een nestkastje koop dan krijgen ze eitjes Denk [....]
Dan kun je beginnen
Eh, ho even.
Parkietenlover, het is erg aardig van je dat je Wobje wil helpen, maar als je over een bepaald onderwerp niets weet en je adviezen zijn gokken, dan kan je het reageren beter aan iemand overlaten die wel iets over dat onderwerp weet.

Wobje, ik ben er ten eerste niet zo zeker van dat je een mannetje en een popje hebt.
Zonder nestkastje is de kans op eitjes heel erg klein, maar dat wil niet zeggen dat je met een nestkastje sowieso een nestje krijgt. Allereerst moeten je parkietjes het willen. Dat ze elkaar kusjes geven is fijn, dat wil zeggen dat ze elkaar mogen, maar niets meer dan dat.
Er is heel veel dat je moet weten voordat je ook maar een broedblok ophangt. Op de website staat veel informatie. Ik heb zelf geen ervaring met kweken, maar ik weet wel dat het krijgen van een nestje veel en veel meer is dan alleen een broedblok ophangen en een paar weken later vliegen er jongen uit. Er is heel veel waar je aan moet denken, je moet er rekening mee houden dat er vanalles mis kan gaan (en daar moet je dan ook op in kunnen springen). Hebben je parkieten de juiste leeftijd? Heb je genoeg ruimte in de kooi?
Daarnaast moet je er van tevoren ook over nadenken wat je gaat doen met de jongen (áls er eitjes bevrucht zijn en deze uitkomen etc). Hou je ze bijvoorbeeld zelf of zoek je er nieuwe baasjes voor? In het laatste geval: waar ga je die vinden?

Kortom, lees eerst de informatie op de website eens door, lees topics door van mensen hier op het forum die een nestje hebben gehad, zoek vragen op van mensen met een nestje, met andere woorden, verzamel alle informatie die je kan verzamelen. Ga er dan pas over nadenken of je jouw parkieten een broedblok aan wil en kan bieden.

Joyce

De witte is absoluut een vrouwtje, maar de blauwe? Het vogeltje is wel erg wit rondom de neusgaatjes, dus zou misschien ook een vrouwtje kunnen zijn? Ik durf het in ieder geval neit te zeggen.

lovesbudgies

Je hebt 2 mannen. De kleurslag van de witte parkiet zorgt ervoor dat zijn neusdop roze is en blijft. De blauwe parkiet heeft inderdaad een wat
lichtere kleur om de neusgaatjes, maar ik vermoed dat deze verkleuring veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld een tekort aan voedingsstoffen of vitaminen.
Poppen hebben veel lichtere doppen.

Oftewel 2 mannekes.

steven10

beste
de blauwe is zeker en vast een man
de witte ga je nog moeten afwachten maar ik denk dat het een man gaat zijn
dus met  andere woorden zit je volgens mij met 2 mannen
mvg steven10

Mars

#9
Het lijken mij ook twee mannen. De roze dop van de lichte vogel is een duidelijke mannendop. Popjes hebben nooit een roze dop. (Voor wie daar een popje inziet, nog even verder verdiepen in dopjes ;) )
De andere dop is diepblauw. Daarbij zijn poppendopjes wat moeilijker te onderscheiden, maar een mannendop is wat dieper van kleur en een poppendop vrij licht blauw (met witte ringetjes).
Hoewel het dopje wat bruinigs heeft, ga ik om de diepte van de kleur (zeg maar kobaltblauw) voor een man.
Maar hier zou ik me in kunnen vergissen, omdat foto's wel wat kunnen vertekenen qua kleur.

NB: Is het vogeltje op je avatar dezelfde? Dan is het echt duidelijk een man.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

wobje1

Hee, dankjulliewel voor de antwoorden, ik weet nu nog niet echt zeker wat het zijn, maar toch bedankt:P

de avatar foto was van  min vorige parkietje, en nu heb ik er expres een gekocht die er zuperveel op leek zodat hij me aan hem liet denken, dus het is wel een andere:D

groetjes