roodbruine kleur boven dop

Gestart door lucrikkie, augustus 19, 2010, 10:36:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucrikkie

Hallo,

Onze parkiet Rikkie, een mannetje van ruim 2 jaar oud, heeft de laatste dagen een soort van roodbruine 'vlek' in zijn veertjes boven zijn neusdop zitten. Zijn snavel en dop zien er verder normaal uit, niet poreus ofzo. Het lijkt wel of hij meer jeuk aan z'n kopje heeft, hij wrijft meer dan anders met z'n kopje/snavel langs zijn zitstokje. Hij heeft ook waterdunne ontlasting, maar dat heeft hij eigenlijk al heel lang. (Hij drinkt ook veel). Wel poept hij de laatste tijd meer dan anders. In zijn ontlasting is verder niks vreemds te zien, het is gewoon groen/wit.
Verder is hij levendig, eet en drinkt normaal, reageert goed op zijn omgeving, zit niet bol. Hij is kortgeleden in de rui geweest.
Weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Groetjes, Luc

lucrikkie

Bij deze nog een foto van Rikkie..misschien verduidelijkt dat nog iets

[verwijderd door de beheerder]

EvelienM

is hij misschien verkouden? mijn parkiet krijgt wel eens dat soort veertjes van het niezen, dan komt er denk ik vocht op de veertjes en verkleuren ze.

lovesbudgies

Ik weet niet wat de verkleuring van de veertjes kan zijn, maar de ontlasting klinkt niet helemaal normaal. Het vele drinken kan op
een ziekte duiden. Voor de zekerheid kun je de ontlasting opsturen naar een vogeldierenarts om het te laten onderzoeken.