2 grasparkieten tam maken

Gestart door Gerja, augustus 19, 2010, 10:23:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerja

Ik heb erover na gedacht en het lijkt mij beter om 2 grasparkieten te nemen. Hoelang duurt het ongeveer het tam maken? Ik werk op de volgende dagen, maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van half 9 tot 12 en van half 2 tot half 4. Woensdags ben ik vrij.
Van 18 tot 22 oktober ga ik op vakantie zou ik er goed aandoen om ze in de week van 6 september te kopen of kan ik beter wachten tot na de vakantie?

pbos

Er valt niet te zeggen hoe het duurt om parkietjes tam te maken. Dat ligt echt helemaal aan het karakter van de parkietjes en aan de manier van tam maken! Als jij maar een keer per dag met de hand in de kooi gaat zal het natuulijk langer duren dan wanneer jij drie tot vier keer met de hand in de kooi gaat. Maar twee vogeltjes zijn zeker tam te maken hoor! Zolang je maar weet dat GEDULD het sleutelwoord is bij het tam maken, lukt het vast!
Succes en hou je ons op de hoogte?

Gerja

Ik hou jullie zeker op de hoogte.  :D

Ninetails

Dan is mijn vraag, hoelang moet je dan met je hand in de kooi? En gewoon stil houden of proberen of de parkiet op je hand gaat?
want de ene x kan ik frodo aaien en de andere keer niet. Ishet beter om dan een parkietje erbij te nemen?

Gerja

Volgens mij eerst gewoon de hand stil in de kooi houden tot ze stil blijven zitten dan haal je je hand eruit. En zo doe je het volgens mij steeds weer.

Ninetails

Ja dat denk ik ook maar 24 uur met je hand in de kooi. Komt wel goed denk ik wil alles te snel  :-X

Gerja

Je moet geduld hebben, moet ik straks ook, ik ga ook voor 2 parkieten. Tam maken duurt wel wat langer maar ze hebben elkaar dan ook.
Volgens mij is het met tam maken zo heb ik gelezen in een boekje. Eerst 10 min daarna na 2 uur weer. De parkiet(en) moet je eerst aan de kooi laten wennen 1 of 2 dagen.

Pas als de parkiet op zijn gemak is in de kooi en niet angstig meer op je en je huisgenoten reageert, kun je met je hand in de kooi gaan.