Chico en zijn vriendje maken er een zooitje van

Gestart door ChicoChristel, augustus 16, 2010, 12:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChicoChristel

Hallo,

Chico, mijn lichtblauwe grasparkiet, en Boefie, haar vriendje, zitten samen in een kooi.
Het gaat allemaal supergoed alleen heb ik een probleempje.
Ze maken een enorme bende. Ik vind overal in het huis parkietenzand en parkietenvoer.
Zelfs in de badkamer.
Ik moet 3 keer per dag rond de kooi zuigen, om het nog een beetje fatsoenlijk te maken.
Overal ligt zand en voer.
Hebben jullie misschien een tip of moet ik er mee leren leven?
Misschien iets om het zooitje makkelijker weg te halen ofzo.?
Zo niet, dan niet maar ik vond het in ieder geval wel de moeite waard om het te vragen.
Alvast bedankt,
                        Christel

EvelienM


Joyce

Dat kan, maar ik vermoed dat als ze rotzooi willen maken, ze dat toch wel doen (die van mij tenminste wel  :-X). Je zou misschien een paar cm plexiglas aan de buitenkant van de kooi kunnen bevestigen, zo blijft de meeste rotzooi in de kooi zelf. En de voerbakjes niet te hoog in de kooi ophangen wil ook nog wel eens helpen. De mijnen vinden het namelijk leuk om de zaadjes uit de voerbakjes te gooien, want dat tikt en rolt zo leuk over het laminaat . . . . ze kijken dan echt met hun kopje naar beneden om te kijken of ze het zaadje nog kunnen zien ;D

Veel succes.

Groetjes, Joyce.

IceParkiet

In de badkamer? Ik weet niet hoe je dat flikt :p Ik moet ook elke dag soms 2x stofzuigen rond zijn kooi hoor, maar het is maar een klein beetje. Soms wat zaadjes en een paar houtsnippertjes..