Nieuw parkietje

Gestart door Dennis24, augustus 14, 2010, 16:28:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis24

Hoi hoi,

Ik heb een nieuw grasparkietje erbij gehaald.Hij is nog maar 5 weken oud,en is al zelfstandig,alleen eet hij nog niet het normale voer omdat dat te hard is,maar speciaal klein voer.Met een week zal hij wel normaal voer kunnen eten neem ik aan?

Het is een heel leuk mooi blauw/zwart beestje,en ik ben veel met hem bezig.Dan klimt hij weer naar mijn schouder,maar vaak wil hij zich verstoppen onder een deken of iets dat er maar ligt.Is dat normaal voor zo'n jong beestje?Soms wrijf ik met mijn vinger over z'n koppie en wangetjes.Daar geniet hij van,en doet dan zijn oogjes dicht.Daarna likt hij mijn vinger...Een teken dat hij aan me wend,accepteert,of lief vind?

Hij staat soms op de bank en proeerd dan te vliegen,maar komt geen centimeter van de grond.Is wel grappig om te zien,en dan zeg ik tegen hem:Kareltje,met een wek kan je pas vliegen.Dan kapt hij er ook meteen mee haha.

Dennis

lovesbudgies

Zo te horen is hij nog veel te jong om bij zijn ouders weg te mogen. Een parkietje dat weg kan bij zijn ouders kan vliegen en
kan zelfstandig normaal parkietenvoer eten.
Of hij met een week normaal voer zal kunnen eten dat hangt van hem af, hij heeft nu niemand om het van te leren, geen ouders of
oudere broertjes of zusjes, dus ja, geen idee wanneer hij dat door heeft.
Parkieten kunnen met 4 weken vliegen of in ieder geval omhoog komen, dus dat hij met 5 weken nog geen centimeter van de grond
komt vind ik vreemd.

Dat hij onder een deken wil kruipen is normaal voor jonge parkietjes, ze missen dan de geborgenheid van het nestblok en hun
broertjes en zusjes, het kroelen is ook normaal voor jonkies.

Naar mijn mening had deze parkiet nog wel 3 weekjes bij zijn ouders mogen vertoeven, haal sowieso nooit een parkiet op
voordat hij 6 weken is.

Dennis24

Dan denk ik inderdaad dat kareltje jonger is dan dat de vrouw mij vertelde.Maar het gaat nu heel goed met kareltje.Hij probeerd nu te vliegen en het lukt al een beetje.Nu eet hij al normaal parkietenzaad en hij is niet bij me weg te slaan.Hij zit me steeds kusjes te geven,en de laatste 2 dagen vind ie het prachtig om in mijn mond te kruipen met zijn kop en kusjes te geven aan mijn tanden haha.Het is een zeer lief beestje,en als ik thuis kom is hij helemaal van de dolle.

Dennis

Ninetails

Ben jaloers op je ik wilde ook een knuffelparkiet :)

Dennis24

Haha ja,ik heb echt geluk dat ik zo'n leuke nieuwsgierige speelse parkiet heb.Als ik zeg:Karel kusje,komt hij vaak meteen naar me toe en kust me van oor tot oor.Hij heeft me nog nooit gebeten.Hij is echt altijd vrolijk en in de weer.Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van mij en karel...Prachtig lief beest is het.Ik ben goed voor hem,en hij mag elke dag zijn kooi uit... 8)

Dennis

Vadervan2

Leuk zo'n stoere vent met een parkietje....zullen veel vrouwen jaloers op zijn !!!

HAVE FUN  ;D

twinsmam

Hoi, ook ik heb net nieuw parkietje.
Puck (zo hebben we hem genoemd) is hier nu een week bij ons, en kwam net uit het blok.
Weet nog steeds niet precies of het nu een mannetje/pop is,  maar de tijd zal leren  ;)
Sinds vanmiddag lijkt er "eindelijk" beetje meer leven te komen in onze Puck.
Hij komt in de kooi op mijn vinger, al is het niet van harte....
Het is ook moeilijk om hem ergens mee te belonen wanneer die het wel doet, want Puck wil geen trostgierst, is bang ve stukje appel, en ook de druppeltje biogarte-yoghurt die ik op een lepeltje voor hem hield zat die afkeurend naar te kijken  ???
Zijn balletjes (met belletjes erin) lijkt die nu toch wel leuk te gaan vinden, en hij begint ook steeds wat meer tegen zijn spiegel te teuten  :)
Zal denk ik gewoon wat meer geduld met hem moeten hebben, dat die zich helemaal gaat thuis voelen hier.
En hopelijk straks net zo graag mijn vriendje wil zijn, als ik die van hem  :)

EvelienM

volgens mij zijn parkieten en papegaaien lactose intolerant, dus het is niet slim ze iets van yoghurt/kwart/melk te geven.

twinsmam

#8
Ik heb op de site vd parkietenfreak me nog eens wat laten informeren over de voeding vd parkiet.
Daar staat bij de lekkere hapjes dat de meeste parkieten een paar druppeltjes biogarde yoghurt erg lekker vinden..... Zo doende had ik geprobeerd dit te geven, en dan ook echt maar paar een nipje zeg maar ;)
Ook van een eerdere parkiet weet ik nog dat ik die in de gaten moest houden als ik aan de yoghurt zat, want die was er inderdaad. gek op ...   Maar heb denk ik de methode gevonden om mijn Puck tam ta krijgen  :D
Heb hem vanmiddag zijn etensbakje afgepakt (in 1e instantie wel beetje zielig) maar toen die vanavond uit zijn kooitje ging,  heb ik hem in mijn hand gekregen door daar wat voer in te leggen...
Daar zit die nu al ca 20 min. heerlijk ontspannen van zijn voer te knabbelen  :D
Ook zat er vandaag alweer stuk meer leven in als gisteren, dus denk dat die aan ons begint te wennen  :)

lovesbudgies

Citaat van: EvelienM op augustus 23, 2010, 22:16:51
volgens mij zijn parkieten en papegaaien lactose intolerant, dus het is niet slim ze iets van yoghurt/kwart/melk te geven.

Dat klopt, maar 1 druppel biogarde per dag door het voer heen (bv. door het eivoer) levert geen problemen op en is zelfs goed
voor de weerstand omdat er goede darmbacteriƫn inzitten.

Verder moet je inderdaad geen andere melkproducten geven waar lactose inzit.