praten

Gestart door ~anouk, augustus 14, 2010, 13:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

~anouk

hallo!

hoe leer je een parkiet het snelst en makkelijkst praten?
ik blijf de hele tijd een woord herhalen, zoals 'hallo' en zijn eigen naam: Sjors.
is Sjors niet een te moelijke naam om te zeggen voor een parkiet? :P

groetjes anouk
;)

hillie

Nou net je zeg steeds het woord blijven herhalen,dan gaat die het van zelf wel nazeggen.
Maar niet ieder parkiet wil praten dat ligt aan het karakter van het parkietje
Sjors is denk niet echt een moeilijke naam onze parkiet zegt ook ze eigen naam en die bestaat zelfs uit 2 lettergrepen.
Dan moet 1 lettergreep woord zeker kunnen bij je parkiet.

Audrey

Onze Croky zegt "bollievogeltje", en Zazou zegt helemaal niets (ze doet wel het geluid na dat je hoort als je een glas water inschenkt, heeft ze van Croky geleerd en beginnen nadoen  :P ) dus het hangt helemaal van het diertje. Nu zouden we af en toe willen dat hij wat meer zwijgt  :-*

Frouwktje

Als je maar let op de klemtoon van het woord en die moet ook gelijk zijn.
Onze Tweety Is 4 maand en zegt nu,Tweety kusje en kopje koffie?  ;D
Klinkt heel gezellig

IceParkiet

Parkieten herkennen de klinkers 'o' en 'i' het beste las ik ergens. Dus een naam zoals Jojo of Kiki of Koko lukt het beste :p Kijk anders nog hier even : http://parkietenfreak.nl/a-communicatie.p

Audrey

Ja, dat had ik ook ergens gelezen toen ik een naam zocht. Daardoor, en onder andere doordat mijn vader nog in de Crokyfabriek gewerkt had, is de keuze daarop gevallen. Maar hij zegt nu ook schatje, kusje en bekje, dus hij kan eigenlijk alle medeklinkers.
Maar dan hebben we ook weer Zazou, die nog helemaal geen echte woordjes zegt terwijl ze al genoeg van Croky gehoord heeft. Hier klopt het dus wel dat het mannetje ons de oren van het hoofd tatert en dat het vrouwtje niets spreekt.

Sjaakie

Die van mij zei na 3 maanden al zijn naam Sjaakie. Ik ben er nooit voor gaan zitten, maar het is inderdaad de kracht van de herhaling. Ik praatte de hele dag tegen hem en zei continue zijn naam. Daarnaast heeft hij een tijd bij mijn ouders gestaan en mijn vader verstond mijn moeder vaak slecht (hoorapparaat weer stuk hahahahaha), dan zei hij 'wat is d'r', dus Sjaakie heeft het vaak genoeg gehoord en zei dit uiteindelijk ook. Toen ben ik gestart met het zeggen van mijn naam en ook die nam hij in korte tijd over. Nu heeft hij definitief gezelschap gekregen van de parkiet van mijn broer (Einstein) en die heeft ook een tijd 'Sjaakie' gezegd, heel grappig want zijn eigen naam is te moeilijk. Maar ze praten nu beiden niet meer en zijn te gefocussed op elkaar. Af en toe hoor ik nog wel wat maar niet meer zo vaak.

Dus gewoon bepaalde woorden veel herhalen tijdens het praten tegen je parkiet. En hopelijk heeft hij wel aanleg voor het praten want anders kun je het sowieso vergeten.

Succes!

Groetjes
Melinda

Angelique Janssen

Het is inderdaad een kwestie van herhalen, herhalen en nog eens herhalen.

Wij hebben onze parkiet Anjo nu een jaar en een paar maanden en zijn woordenschat is enorm.
De parkiet hoort natuurlijk alleen ons praten en neemt dus gauw woorden en complete zinnen over.

Dus als je constant woordjes/zinnetjes blijft herhalen komt het uiteindelijk allemaal goed  :D