Hamsterhoutjes

Gestart door Sandy73, augustus 13, 2010, 06:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandy73

Hai beste mensen,

Ik heb een hamster en voor die hamster heb ik ronde houtjes om zijn tanden kort te houden. Moet hij op knagen. Zouden de vogels dit ook leuk vinden? Zouden ze dit hout mogen hebben? Het zal toch niet giftig zijn omdat het immers ook voor hamsters geschikt is?
Zijn er meer mensen die houtjes in de kooi hebben gelegd?

groetjes
sandra

Wouter

Dat het voor hamsters geschikt is, maakt het nog niet geschikt voor parkieten. Wat je goed voor je parkiet kunt kopen (officieel ook voor knaagdieren bedoeld) is een wilgenbal. Wilg is prima geschikt voor parkieten. Ook fruitbomen zijn geschikt voor parkieten.

lovesbudgies

Ik heb wel een vermoeden wat je bedoeld, maar zonder dat ik het zeker weet kan ik moeilijk zeggen of het giftig of niet is,
heb je misschien een foto van de stokjes, of een productfoto?

Sandy73

Ik heb twee soorten (en merken) stokjes en een van die soorten is wilgenhout. Wouter hier zegt dat wilg ok is... misschien probeer ik het, vind het toch een beetje eng.


Moppers

Dat zijn wilgentakjes, die zijn prima geschikt voor vogels als knaagmateriaal.

Je kan ze 'los' geven, maar ook gebruiken om er leuke speeltjes van te maken. Bijvoorbeeld een schommeltje met wat sisaltouw: twee gaatjes boren in een stokje, sisaltouw erdoorheen, knoopje eronder, zelfde aan de andere kant van het touwtje en je hebt een schommel.