Heeft mijn popje eitjes in haar buik??

Gestart door Minimie, augustus 12, 2010, 14:58:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo

ik vroeg mij iets af.
Mijn coco heeft sinds een hele tijd een dikke buik en kont.
En mijn vraag was dan ook of ze dan eieren in haar buik heeft zitten ::)
Ze is al op best wel hoge leeftijd en het was anders niet de bedoeling om haar als het zo is, eitjes te laten krijgen.

Ze beschikt over een blok, maar die is voor kanaries, die zat standaart in de buitenhok toen ik hem inelkaar zette.
En daar wurgt zij zich soms door, ik heb hem al een keer dicht gemaakt met papierenplakband en een thee doek geprobeert, maarja dat heeft ze met alle geweld eruit gehaald.

Moet ik haar eigen blok erin zetten?

We hebben ook nog een andere popje en twee zebravinkjes.

Heb nu een probleem omdat zij erin zitten?

Groetjes Danielle

lovesbudgies

Het zou kunnen dat Coco een eitje draagt, popjes worden namelijk broeds als er een blok in hun verblijf hangt, maar
dit eitje zie je ongeveer 1 dag van te voren of alleen dezelfde dag zitten als het gelegd wordt, dus niet een hele tijd.

Ik zou haar in een apart kooitje zetten met een parkietenblok eraan, mocht er een eitje zitten dan kan ze dat daar kwijt,
legt ze geen ei dan moeten we even verder denken, misschien is ze te dik. Hoe oud is ze eigenlijk? En het ei kan niet
bevrucht zijn? 

Ik zou wel graag een foto zien van dat dikke kontje (beste is van onder) als dat lukt.

Minimie

Ik heb de foto's

Maar probeer nu al twee dagen mijn foto erop te zetten op deze forum

Maar ik krijg steeds de melding: uw sessie is verlopen?? er is een fout opgetreden probeer het nog eens.

Wat betekend dit?? ??? ???

Minimie

Ik verplaats mijn bericht naar de parkietenfreak hyves :-\ want ik krijg het niet voormekaar hoor!

Ik hoop dat hij daar word gelezen en beantwoord, daar kan ik mijn foto's wel plaatsen

Groetjes Daniëlle

lovesbudgies

Krijg je ze ook niet gemaild? Ik zit niet op Hyves, dus kan ze niet zien, maar misschien iemand anders wel.

carla-dobbe

#5
Hoi Daniëlle,
jou hyves profiel is ingesteld op niet zichtbaar voor iedereen.. nu kan ik de foto niet vergroot zien.. dan moet je ze op de hyves van parkietenfreak zelf plaatsen, maar niet vanuit je album, maar helemaal opnieuw denk ik.. over het algemeen, gaan ze ook grote flatsen poepen als ze eitjes krijgen, vind het wel vreemd dat je zegt dat het een hele tijd is, dan lijkt het me dat het er al uit had moeten zijn.. (mits ze al wat eitjes heeft gelegt in het kanarieblok..) ook best wel link dat je het blok van de kanaries er ingelaten heb, als ze zicht er doorheen moet wurmen om erin te komen, straks zit ze vast.. (ook al zat het er standaard bij, als je kanaries er geen gebruik van maken zou ik het er uit halen als je merkt dat je parkiet zich er in wurmt, terwijl het niet voor haar bedoeld is) en wat die dikke buik betreft, ik denk dat dat is omdat ze bol zit met haar veren op de foto, weet niet of ze constant zo zit, wat wel zo is, is dat ze aan de voorkant/onderkant een "kale" plek krijgen om te broeden (of ze is aardig aan de maat, maar volgens mij zit er aan de voorkant geen eieren) Yrsa had wel de bult op die zelfde plek aan de achterkant toen ze eieren ging leggen, en die foto van de onderkant zag er toen ook wel zo uit bij Yrsa, maar goed, ik heb dat nog maar 1x meegemaakt, dus ik ben geen expert.. maar je moet dus eigenlijk ook wel grotere flatsen ontlasting kunnen vinden denk ik als dat zo is..
misschien dat andere parkieten vrienden wel iets anders zeggen hoor, als ze de foto's zien..
succes ermee,
groetjes Carla
Noddy & Yrsa

ps, als ik bij de foto's zou kunnen komen op jou hyves, lukt het mij misschien wel om ze bij dit bericht te voegen, ik heb je uitgenodigd als vriend

Minimie

@ Carla- dobbe.

Ik heb ze in de album van die hyves gezet, ik denk dat het nu wel valt te zien.
En als het dan nog nodig is, dan kan ik je wel toevoegen op hyves :D

Groetjes Daniëlle

carla-dobbe

#7
bij deze de foto's namens Daniëlle, omdat zij ze niet geplaatst kreeg


Nu ik de foto's zelf in het groot zie, vind ik de bult op haar rug eigenlijk wel een beetje te hoog zitten voor een eitje (denk ik teminste, ik twijfel een beetje hoor)....
Ik denk dat ik je dus alleen maar heb kunnen helpen door de foto's voor je te plaatsen, maar niet met mijn eerdere verhaal, even afwachten wat parkiet experts er van zeggen dus..

groetjes Carla
Noddy & Yrsa

Ps: het foto-bestand was jpeg-bestandje op hyves, ik heb de foto opnieuw opgeslagen onder een andere naam en er achter .jpg achter gezet, toen pakte het programma hier op het forum de foto's wel


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Bedankt voor je hulp Carla!

Ik denk niet dat ze eitjes draagt, ze zit wel bol en lijkt behoorlijk stevig, ik schrok eigenlijk een beetje van de foto's.
Tijd voor een bezoekje aan de vogeldierenarts als je het mij vraagt.

Minimie

Okee ik zal onmiddelijk actie ondernemen!!

Bedankt iedereen!!!!

Minimie

De arts kon niks hards vinden in haar buik.

En omdat ze in diarree is, zit ze nu aan de antibiotica

Moet haar voor 1 week ermee behandelen en 2x perdag 1 druppel in haar mond spuiten :D met een spuitje
En ze hoopt dat het dan beter gaat met haar

Dat wou ik jullie even laten weten ;)

carla-dobbe

Hey,
Wat goed zeg, ;D dat je gelijk actie ondernomen hebt. Je schrijft de dat de arts niks hards in haar buikje kon voelen, maar hoe vond hij verder dat ze was? Ik bedoel, viel het hem/haar ook wel op, dat het een beetje een vreemde bult was? Vond hij haar er (ondanks de diaree) wel goed uitzien?

Nou, hou ons op de hoogte hoe het met haar gaat!!! Succes met de medicijnen!!

Groetjes van ons!

lovesbudgies

Hopelijk knapt ze snel op!

Heeft hij nog naar haar gewicht gekeken?

Minimie

Hallo  :D

Het gaat heel erg goed met mijn coco :P

Ze vind de medicijnen vreselijk hahah..
De arts vond het opzich nog wel mee vallen en vroeg of ze altijd zo dik was en vanaf wanneer ze het had wou ze weten.
Ik vertelde over de buld op haar rug, maar naar mijn idee reageerde de arts daar niet zo op ???
Best stom!

Maar moest een week dat spul aan haar geven, maar ze is alweer op normaal formaat en eet en drinkt goed.
Ze is erg actief (gelukkig)
Maandag gaat ze weer terug naar haar eigen hok

Het was mij het geld meer dan waard!
Ondanks dat mijn moeder met de vraag kwam of het wel zo handig was omdat ze al 4 a 5 jaar is

Ze niest af en toe wel eens, maar dat gaat wel over denk ik met de antibiotica en de arts weet ervan

Groetjes Daniëlle en pootje van Coco

hillie

Gelukkig maar dat het goed gaat met coco.

Alleen een rare reactie van je moeder, want parkietjes kunnen wel 13 jaar worden.
Dus coco is nog lang niet zo oud hoor.
Dan is het zeker de moeite waard om nog naar de VA te gaan met je parkietje.

lovesbudgies

En zit Coco nog bol?

Als ik zo naar de foto kijk zie ik ook niet echt een bult op haar rug, dit lijkt zo doordat haar veertjes omhoog
staan, als er een bult zat had de arts het wel gevoeld.

En al 5 jaar? Pas 5 jaar! Cocotje is pas op 1/3 van haar leventje gelukkig!

Minimie

Mijn moeder wist ook niet dat ze zo oud konden worden, dus neem het haar niet kwalijk ;)

Ze is nu helemaal weer beter!

lovesbudgies

Mooi! ;D

Goed dat je naar de dierenarts bent geweest Daniëlle!