Vitakraft

Gestart door karin v h, augustus 09, 2010, 13:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Weet er hier iemand een mail-adres van Vitakraft.

Ik heb 2 doosjes met ruimiddel gekocht bij Vitakraft.
Ze krijgen van mij als extra 1 x in de week een klein bakje.
In 2 verschillende winkels en bij allebei kruipen de wormen en zitten er volop ragjes in het doosje.
Ik heb hem nu dicht geplakt want ik wil er eigenlijk een melding van maken.
Beide doosjes zijn in de afgelopen 3 weken gekocht.

haskerpon

#1
Heb wel een telefoonnummer gevonden voor je 0313 - 670000.
Vitakraft Nederland, Eerbeek.

Volgens mij is het emailadres: info@vitakraft.nl

Groeten
Geja

Parkieten-Freak

Deze info heb ik gevonden:
Algemeen emailadres: info@vitakraft.nl
Contactpersoon voor Vitakraft Nederland: marion.vanijzendoorn@vitakraft.nl



karin v h

Dank jullie wel voor deze informatie. Ik ga ze even mailen. ;)

karin v h

Het adres van Marion klopt niet meer, krijg net de mail terug dat zij vanaf 1 augustus weg is en dat het mail-adres is opgeheven.
Dan neem ik het andere mail-adres. ;)

Joyce

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan Vitakraft ligt. Ik had dit probleem vroeger ook enorm vaak met de cavia- en konijnenvoeding van Vitakraft (mijn vogels krijgen nu XtraVital, dus ik kom het probleem nu niet tegen want dit is van een ander merk met een andere verpakkingsvorm).

Vaak heeft het te maken met de opslag van deze producten bij de tussenhandelaar van de dierenwinkels of in de dierenwinkel zelf. Wanneer deze opslagruimte iets te vochtig of te warm is, krijg je al snel motjes, wormen, etc. in de kartonnen pakjes, zeker omdat de producten niet verpakt zijn in folie binnen in de doosjes.

Ik had er in ieder geval bij de ene dierenwinkel meer last van dan bij de andere. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Succes in ieder geval.

Groetjes, Joyce.

karin v h

Ik dacht aanvankelijk hetzelfde Joyce maar ik heb het in 2 verschillende winkels gekocht in Velp en in Arnhem. Ik had eigenlijk de winkel in Velp al een beetje beschuldigd - oude winkel, opslag kelder etc. Maar nu kom ik in Velp in een niet zo'n hele oude winkel en daar tref ik hetzelfde.
Dus het zou nog bij de tussenhandelaar kunnen fout gaan maar ik vind wel dat Vitakraft het moet weten.

Degene die het nu behandeld is trouwens met vakantie en niemand neemt waar. Dus eind augustus kan ik pas een reactie verwachten.

Moppers

Waarschijnlijk zullen je een nieuwe verpakking sturen, maar geen enkele producent van diervoer kan zoiets 100% voorkomen. Er wordt nu eenmaal met natuurlijke producten zoals zaden gewerkt, daar kunnen wel eens eitjes in zitten die dan meeverwerkt worden. Die eitjes zijn vast te vernietigen met allerlei chemicaliën, maar dan vernietig je ook het dier dat het voer krijgt voorgeschoteld.
De beestjes zijn trouwens niet schadelijk voor je vogels, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze ziek worden van het voer wat ze binnen hebben gekregen.

karin v h

Ik vind het er zo smerig uit zien met al die ragjes, korreltjes en beestjes. Ik zou hetzelf ook niet eten. Zou toch bang zijn dat ze wormpjes in hun lichaam gaan krijgen door dit voer. Nee, eerlijk gezegd durf ik het niet. :o

Sjaakie

Ik heb het ook gehad met het ruivoer van Vitakraft, maar dan uitsluitend "rag" en een motje wat bij het openen van de verpakking eruit kwam. Kunnen ze inderdaad niet veel aan doen maar schijnt ook geen kwaad te kunnen. Overigens eet je parkiet het motje op als deze hem te pakken krijgt. Ik ben toen ook met het doosje terug gegaan naar de dierenwinkel en kreeg van hen gewoon een nieuwe en de uitleg van het probleem. Maar wormen vind ik ook een ranzig idee. Benieuwd wat de reactie van Vitakraft is. Het blijft ook voor hen lastig denk ik.

Groetjes
Melinda

Moppers

Die wormen zijn geen wormen, maar rupsjes. Net als vlinders, is zo'n motje eerst een rups nadat hij uit het ei komt, vandaar ook al die draden.

karin v h

Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik vond het al zo raar dat het wormpjes in zaten.
Dank je voor de uitleg.

Gisteren kreeg ik een mail van ze, ik zal hem hier even plaatsen.

Geachte mevrouw Van Helden,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Het spijt ons zeer, dat u ongedierte heeft aangetroffen in onze producten.

Vitakraft is een wereldbekende producent van kwaliteitsartikelen. In onze fabrieken is hygiëne een punt van het grootste belang. De grondstoffen en de eindproducten ondergaan strenge kwaliteitscontroles intern en extern.

Helaas is het aantreffen van ongedierte een probleem dat voor kan komen. Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat de producten in uitstekende staat ons magazijn verlaten. In het algemeen is niet meer vast te stellen waar en wanneer het ongedierte is ontstaan. In uw geval handelt het zich waarschijnlijk om larven van de voorraadkever of de voorraadmot. Overigens, larven van deze insecten zijn voor veel knaagdieren en vogels een lekkernij. Deze worden eveneens verkocht in dierenspeciaalzaken als voedsel. De motten die hiervoor zijn genoemd zijn niet de kledingmot, er bestaat dus ook geen gevaar voor uw kleding of tapijt e.d.

Op welke wijze ontstaat ongedierte? Geen enkele opslag- en verkoopruimte en ook geen enkel huishouden kan hermetisch worden afgesloten. Hierdoor is het mogelijk dat insecten hun microscopisch kleine eitjes in de randen van de verpakking leggen. Deze ontwikkelen zich vrij snel tot maden en vreten piepkleine gaatjes in de verpakking waardoor ze in de verpakking komen. Zelfs een folieverpakking biedt op dit gebied geen afdoende bescherming.

Deze insecten hebben als voedsel meelachtige producten nodig. Zonder deze voeding zijn ze binnen korte tijd dood. Het ongedierte dat u aantreft kunt u wegvegen of weghalen met de stofzuiger. De stofzuigerzak moet u hierna direct weggooien. Hiernaast is een insectenspray een middel ter verdelging. Deze kunt u gebruiken op plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met de stofzuiger.

Geachte mevrouw Van Helden, deze klacht is voor u zeer vervelend, dat geldt echter ook voor ons, omdat we groot belang hechten aan uitstekend kwaliteitsvoer – en natuurlijk de tevredenheid van onze consumenten.

Ter compensatie voor het ongemak dat is ontstaan sturen wij u een nieuwe verpakking en een lekkernij voor uw parkiet.

Wij hopen dat u met de afhandeling van uw klacht tevreden bent en dat we u weer tot de vele tevreden klanten van Vitakraft Nederland kunnen rekenen.

Met vriendelijke groet,

VITAKRAFT NEDERLAND B.V.

Joyce

Nou, ik vind het eigenlijk best wel netjes dat ze je iets nieuws opsturen (nu maar hopen dat daar geen beestjes in zitten  :-X )

Parkieten-Freak

Inderdaad, heel netjes van Vitakraft en een goed onderbouwd antwoord.
Het is fijn om te weten dat het geen kwaad kan als een vogel hiervan gegeten heeft.  :)


karin v h

Het ging mij niet om het pakje zaad (ik betwijfel of ze mijn adres heeft!) maar het ging mij meer om het antwoord. ;)

EvelienM

ik heb het ook gehad, bewaarde het voer binnen en heb jaren last gehad van een motjesplaag, dus kijk goed uit voor wurmpjes, ze kropen zelfs in m'n dichte pakken pasta en bijvoorbeeld in verpakkingen liga (dit even als extra info over die vieze wurmpjes en motjes).

karin v h

Dank je wel Evelien, ik ga hem nu weggooien, hij staat hier nog afgeplakt als bewijsmateriaal maar hij gaat nu dus echt de container in. ;)