Vogelpark: Leuk?

Gestart door RicoBella, augustus 07, 2010, 13:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RicoBella

Hoi iedereen,

dit onderwerp heeft niet direct iets met parkieten te maken, maar ik neem aan dat velen van jullie dit park al bezocht hebben.. :)

(mocht dit niet de bedoeling zijn om zo'n vraag te stellen, dan mag deze gelijk gesloten worden hoor!)

Mijn vraag is: Is het de moeite waard om hier een bezoekje aan te brengen? Ik woon namelijk in Groningen en het is best wel een eind rijden. Bijv.: hoelang kun je daar ongeveer rondkijken? Een uur? Of langer (ik heb geen idee :P).. Want het is een beetje lastig, als ik er met een half uurtje doorheen ben kan ik het beter een keer met wat anders combineren..! het lijkt me ontzettend leuk om daar een keer heen te gaan!

Ik hoor graag jullie ervaringen.. ;D

Latere berichtje bijgevoegd:

Schoot me ineens te binnen: Er is dus het papegaaienpark in veldhoven, en het vogelpark in alphen aan de rijn : Welke is leuker?

Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Over welk park heb je het eigenlijk in je eerste berichtje? :-X

Caradow

Veldhoven is leuker, door de grote inloopvoliere waar de parkieten en kleine papegaaien bij je komen zitten bedelen om lekkers. Daar kun je je een hele dag wel vermaken. Je mag onbeperkt in deze voliere blijven rondhangen! Op zondag is er tegenwoordig ook een roofvogelshow. Verder is het vooral kromsnavels met wel wat uitzonderingen. Ook heel veel trieste gevallen, in het park worden ook veel verwaarloosde en verminkte vogels opgevangen. Ik mag natuurlijk de maki's (aapjes) niet vergeten, ook deze komen bij je zitten, je mag daar dus ook het verblijf in.


Avifauna (Alphen aan de Rijn) herbergt meer verschillende vogelsoorten, heeft een goede vogelshow (Roofvogels en kromsnavels (Papegaaien)), maar heeft verder alleen de Lori's die je kunt voeren en bij je komen zitten. Dit is alleen maar een vrij kleine ruimte en het personeel begeleid je daar ook dat je ook zo weer buiten staat. Dit is dan wel weer te combineren met een bezoek aan Archeon (geschiedenis park)

Veldhoven ben ik meermalen geweest en blijft voor mij een trekpleister. Avifauna ben ik 1 keer geweest maar lokt me ook minder om vaker naartoe te gaan.


Gerja

Het lijkt mij leuk om naar het vogelpark in Veldhoven te gaan.
Het is wel bijna 2 uur rijden maar zoals Caradow zegt zoals het is heb ik het er wel voor over.
Dus misschien ga ik nog dit jaar.

RicoBella

Ik bedacht me later dat er 2 parken waren..;) dus ik bedoel eigenlijk allebei!

Die in Veldhoven trok mij ook het meest, maar toen ik de entreeprijs zag schrok ik wel een beetje eerlijk gezegd. Het komt allemaal ten goede aan de vogels en dat is top ;D, maar ik vind 25€ best wel gek... Zeker omdat ik ook  nog een bezoekje wil brengen aan de dierentuin (tsja, je moet wat met je vakantiedagen..;))..
Maar, die is dus de leukste?


Caradow

Entree van het NOP (Veldhoven) is maar 10 euro hoor ;)

Als je donateur word  dan is het 25 Euro per jaar

RicoBella

oh echt!? wat dom!  :-[

nou, dan wordt het al anders..! ;D *verkeerd gelezen dus*