Babyparkiet Moet Voeren

Gestart door lokje, september 19, 2005, 12:45:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lokje

:(  kan iemand mij helpen welk voer ik een babyparkiet moet geven graag snel antwoord aub ik doe het nu met een spuit is wel groot,en met gemalen krachtvoer en een beetje gekookte water help mij aub wil dat dit vogel het overleefd hij heeft het al zwaar genoeg gehad :(

Safrena

#1
Hey Lokje

Welkom op het forum

Kan het kleintje niet terug bij zijn ouders zodat de ouders het kunnen voeren?
dit is nog steeds de beste manier om het kleintje groot te brengen
Of bij een ander broedend popje?

Zoniet zal ik je een link meegeven waar je al nuttige en belangrijke info vind bij handopfok om je kleintje te voeden

http://www.neophema.nl/

Veel sterkte
vele groetjes

Josephine

welkom op het forum!

hoe oud is je vogeltje?

ik heb het ook meegemaakt als je naar de dierenwinkel gaat moet je even je verhaal uitleggen, dan kan je als het goed is een bus speciaal voer kopen als je dan een klein spuitje koopt, dan kan je hem daarmee voeren. het is best moeilijk hoor!

vraag anders ook info bij de dieren of vogelspeciaal zaak!

wil je me d.m.v een PM op de hoogte houden van hoe het gaat?
groetjes Josephine

jeanphilippe

hi lokje

wel een beetje laat maar,..
een maad geleden heb ik een parkietje gekregen waarvan ze niet meer wisten wie zijn ouders waren toen er een boom op de voliere viel en een paar van die van de vogels ontsnapten(waarschijnlijk de ouders ook). hij was toen 6 dagen oud (best jong) ik heb hem een paar dagen, zoal jij gevoed met gemalen krachtvoer, dat ging prima. maar ik ben toch naar de dierenwinkel gegaan om "handmix"(opfokvoer) te gaan halen(het is een witgeel poeder dat naar citroen ruikt en je moet het met water verdunnen). mijn parkietje is nu 4 weken en vliegt an als de beste :D.

nog veel sux6 met het opvoeden van je parkietje.

PS: een parkiet is een sterk diertje ;) dus hij overleeft het wel :)
hou me op de hoogte oke?

gr33tz jp

[verwijderd door de beheerder]

Anita & Marisa

#4
Hoi Lokje,

Welkom op dit forum.

Hoe kom je aan dit parkietje? Hoe oud is het parkietje (ongeveer), weet je dit? Heb je dit beestje gekocht of gevonden? Als je hem gekocht hebt, kun je hem inderdaad het beste terug brengen, zodat zijn ouders hem kunnen voeden tot hij sterk genoeg is en zelf kan eten.
Als je het beestje gevonden hebt en je kent iemand met parkieten dan kun je naar deze persoon gaan en vragen of hij/zij je kan helpen.
Je kunt ook met het beestje naar de dierenarts gaan, zodat deze je precies voor kan doen hoe het moet en je kan vertellen waar je op moet letten.
Ook kun je de dierenbescherming bellen, zodat zij dit vogeltje op kunnen vangen.

Houd je ons op de hoogte?

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Parkieten-Freak

Ik weet niet of Lokje dit topic nog volgt, het is al 2 weken geleden dat ze dit topic gestart heeft..... :(