tamme parkiet begint na 2 maanden te pikken in hand en nek

Gestart door melmac, augustus 06, 2010, 18:59:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melmac

Hallo allemaal,
mijn tamme parkiet Rainbow gaat sinds kort als ik mijn hand in de kooi doe er op zitten en pikt dan gelijk.
als hij los is en hij ziet de kans om op mijn hand te komen dan springt er op en loopt naar mijn schouder en pikt dan gelijk in mijn nek.
heeft iemand tips?

carla-dobbe

ik dénk dat je parkiet een beetje in de puberteit zit. Vooral negeren, niet terugtrekken, maar "gewoon" laten bijten (niet leuk, maar als je er op reageert krijgt je parkiet -negatieve- aandacht en weet hij voor de volgende keer: als ik dat doe, dan gaat die hand weg) dus ik zou zeggen: even op je tanden bijten, als je het negeert gaat het naar mijn idee weer over. Je kan misschien wel "afleiden" met bijv. het favo speeltje van je parkiet. Parkieten vinden het overigens wel erg leuk om aan pukkeltjes of velletjes e.d. te "pulleken" op je hand of huid. Ook dan zou ik zeggen: afleiden..
Maar misschien hebben andere mensen nog andere betere ideeën of zijn het misschien niet met mij eens??? Maar bij Noddy was het bijt-gedrag na zijn puberteit weer weg (hij deed het ervoor ook niet) was overigens wel voorzichtig in die tijd om kusjes te geven, vertrouwde hem niet, was bang dat hij anders in me lip zou bijten, maar dat is weer helemaal goed gekomen!! Er is hoop!!!

groetjes Carla
Noddy & Yrsa

melmac

Badankt voor de tip.
Een vraagje van hoe oud tot hoe oud zitten ze ongeveer in de pubertijd?

Missygirl

Hallo,

Ik weet niet of het kan,maar na 4 of 5 weken was Zazoe uit zijn pubertijd... :o

Groetjess

Mirjam

Vanaf ca 3 maanden komen ze in de puberteit en dat kan tot ca een jaar duren...
Eerder kan uiteraard ook  ;)