Chanel op halen

Gestart door cocotje, augustus 04, 2010, 13:15:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocotje

Hallo !

Chanel word bij de kweker opgevoed met de hand.
Chanel is geboren ( uit het ei gekropen ) op 24-06-10. Dit wil zeggen dat zij zaterdag 44dagen oftewel 6 weken oud is. Chanel mag dan al verhuizen. Is dit te vroeg of is het goed ?

Groetjes

lovesbudgies

In principe is dit prima, zolang ze maar zelfstandig kan eten. Als het goed is heeft de kweker de pap afgebouwd en weet deze zeker dat
Chanel zelfstandig zaadjes kan pellen.

Maar bij handopfok parkietjes heb ik de voorkeur dat ze, nadat ze zelfstandig kunnen eten, nog even 2 of 3 weken bij andere parkietjes
in de volière doorbrengen. Ze hebben namelijk door de handopfok geen 'parkieten-manieren' geleerd (oftewel, ze zijn niet opgevoed door
mama en papa) en kunnen daardoor gedragsproblemen krijgen (brutaal worden) of problemen krijgen in de omgang met andere parkieten.

cocotje

Ze eet al een week zelfstandig maar ook nog pap. Nu volledig zelfstandig.

Als ze hierheen komt , komt ze direct eigenlijk bij Coco.

cocotje


carla-dobbe

#4
ik denk een popje, want volgens mij is het bij een mannetje meer paars (beetje diepe kleur paars/blauw als ik het zo kan omschrijven) als ze zo jong zijn... hier is meer wit rond de neusgaten.. dus chanel past wel ;) (vind ik wel een meisjes naam)
Mooi beestje  :-* straalt iets "liefs" uit

veel plezier ervan,
groetjes Carla,
Noddy & Yrsa

cocotje

Chanel zit nu nog bij de fokker en ik wou een meisje , die ik chanel zou noemen ( m'n menneke noemt Coco )

De fokker denkt ook een popje en velen anderen ook :) Dus ik denk ook een pop !

lovesbudgies

Ik denk ook een pop, maar het is eigenlijk nog te vroeg om er iets over te kunnen zeggen.

cocotje

Wanneer kan je het dan met zekerheid zeggen?