plekje op en boven snaveltje

Gestart door Robin en Nickey, augustus 02, 2010, 12:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

Ik dacht gister bij Damion een plekje op zijn snaveltje te zien en vandaag nog maar eens goed gekeken en het zit er nog. En bij Indy ziet het er wat raar uit boven zijn snaveltje (zie bijgevoegde foto's). Nu zijn ze alle vier lekker op hun gemak door de rui aan het heen gaan. Op hun gemak omdat ik toch al een flink aantal weken rond vliegende donsveertjes vind en maar weinig echte veren/pennen. Nickey is als enige zijn 2 staartveren kwijt, van Robin en Indy heb ik alleen een enkele vleugelveer gevonden en van Damion nog niks eigenlijk maar die is als laatste aan de rui begonnen dus dat komt wrsl nog.

Ik vermoed dat het plekje bij Indy boven zijn snavel het gevolg is van de rui en dat het nog terug moet komen. Maar zou dit graag wat zekerder willen weten.
Bij Damion weet ik niet wat het is ( en of ik me er zorgen over moet maken) dus weet niet of iemand een idee heeft?

Ondanks dat ze nu hun eerste rui doorgaan (ze zijn ong. 4,5 mnd) zijn ze verders lekker actief, spelen en kwebbelen er op los, ze zien er goed uit en eten goed.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Het plekje van Indy komt inderdaad door de rui, dit zijn de nieuwe pennen die doorkomen. Voor nu niets aan de hand.
Dit kan voorkomen bij een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen, hou dus even in de gaten of het elke rui voorkomt.

Ik zie bij Damion ook geen reden tot paniek, misschien heeft hij zijn snaveltje gestoten? Hou het in de gaten, maar ik
vermoed dat dit vanzelf weer geneest.

Robin en Nickey

Hoi, 

Bedankt voor je reactie!
Zal het bij Indy bij een volgende rui even goed in de gaten houden. Het is gelukkig ook maar een klein plekje want de rest is heel mooi gelijkmatig aan het gaan. En Damion zichzelf stoten zou inderdaad best wel bij hem passen...(hij weet nl nog wel eens rare streken uit te halen).

Robin en Nickey

Hoi,

Om m'n vraag nog even netjes af te sluiten:  Het plekje bij Indy boven zijn snaveltje is helemaal weg en hij heeft nu weer een mooi koppie. Bij Damion is het plekje kleiner geworden dus dat heeft nog even nodig en dan is het ook helemaal weg.