Rustig tijdens de rui . . . ik dacht het niet :-)

Gestart door Joyce, augustus 01, 2010, 12:52:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Op het forum lees ik diverse berichten van mensen waarvan hun grasje enorm rustig wordt tijdens een hevige rui. Truffel is nu in zijn jeugdrui, de donsveertjes en pennen vliegen in het rond (mijn stofzuiger draait echt overuren ;) ). Maar Truffel wordt niet rustig, juist het tegenovergestelde . . . . hij is enorm druk (wel leuk om te zien en Tijger gaat hier gelukkig ook wel goed mee om). Hij speelt voortdurend, rent en vliegt wild heen en weer in de kooi (plek zat, dus dat kan makkelijk) en is steeds bij Tijger in de buurt te vinden. Zijn er meer mensen die dit herkennen (druk worden tijdes de rui), of heeft mijn beesie dit lachwekkende gedrag als enige?  :P

Overigens vind ik het wel leuk om zo'n druk beestje te hebben, dus zolang hij er geen last van heeft, vindt ik het prima  ::)

Groetjes, Joyce.

hillie

Ons mannetje blijft ook gewoon druk in de rui en blijkt ook nergens last van te hebben.
Terwijl het vrouwtje wel weer last er van heb als ze in de rui is.
Dus het is echt per parkiet verschillend.

Mirjam

Mss is het wel zo dat dit het karaktertje van Truffel gaat worden...
Mijn ervaring is dat het vogeltje bij een rui wat sjagerijniger wordt en wat meer hapt; kort lontje, zeg maar.
Maar ik merk niet zo heel veel verschil in drukte..

Ik heb hier rustige parkietjes, maar ook hele drukke  :-*

Leuke naam trouwens; Truffel...

Joyce

Dankjewel. Het zou heel goed kunnen dat dit zijn karakter gaat worden. Hij is wel wat plagerig naar Tijger toe (aan zijn staart knabbelen, etc.) En aangezien Tijger ook in de rui is . . . . Tijger is nu inderdaad wat chagrijniger, pikt wat sneller van zich af. Verder kunnen ze het wel heel goed vinden met elkaar (zitten vanaf dag 1 samen en er wordt voortdurend gekroeld), dus dat gaat wel goed komen  :-*

Parrotcarrot

De mijne is gewoon actief, alleen heel soms wat diarree.