Is mijn parkiet eenzaam?

Gestart door Carlijn, juli 29, 2010, 19:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlijn

Sinds een half jaar heb ik een grasparkietje. Ik geef hem heel veel aandacht, maar hij is ook vaak alleen als ik op school ben en mijn ouders werken. Helaas is het niet gelukt om hem tam te krijgen, hij durft niet eens uit zijn kooi.
Hij ziet er heel gezond uit, eet goed. Maar ik zie wel veel veertjes op de bodem van de kooi als hij alleen is geweest.
Hij heeft een belletje waar hij volgens mij een vriendje in ziet,..hij gaat met zijn kop onder het belletje en blijft dan met het belletje op zijn kop zitten terwijl hij de hele tijd hele schattige geluidjes maakt,....is hij verliefd?
Ik vind het echt zielig. Of is dit normaal?
DEnken jullie dat het beter is om nog een parkiet erbij te kopen? Een pop of mannetje?

Alvast bedankt
Carlijn

Mattanja

Hee!

Heb je een spiegeltje ophangen in je kooi? Want het lijkt er inderdaad op dat je parkiet verliefd is op zijn spiegelbeeld. Toch kan een spiegeltje er niet voor zorgen dat hij zich minder eenzaam voelt. Je kunt wel bijvoorbeeld een radio aanzetten, maar ik denk dat toch het beste advies is er eentje bij te kopen. Dan weet je zeker dat hij niet eenzaam is! Het maakt niet uit of je een mannetje of popje erbij doet, want ze gaan pas eieren leggen als ze een nestkastje hebben ;)

Trouwens, is het niet gelukt hem tam te krijgen? Wat heb je allemaal geprobeerd dan? De ene parkiet doet er namelijk langer over dan de ander, maar het lijkt er wel op dat jou parkietje aandacht nodig heeft van je!

Succes!