Nieuwe parkietjes

Gestart door Annette, juli 27, 2010, 23:19:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annette

Hallo allemaal,

sinds afgelopen zondag hebben wij 2 nieuwe parkietjes in huis  ;D. Ze zijn nu ongeveer 8 weken oud.
Ik denk zelf dat het wel goed met ze gaat, maar ik wil toch graag weten of jullie het daar mee eens zijn...  ;)
En ja, ik heb al over het onderwerp gelezen op het forum, maar toch he...

Ze zitten eigenlijk altijd, als ik thuis ben, op dezelfde stok bovenin de kooi. Ze eten trosgierst en zaadjes uit de hand, en ze durven ook op onze handen te komen zitten. Ze hebben de trosgierst die aan de tralies hing soldaat gemaakt toen we niet thuis waren gistern.
Ze hebben alleen nog steeds niet uit hun voerbakje gegeten. Ze hebben wel voer wat op de grond lag gegeten. Als je ze uit de hand voert lijken ze hongerig. Ze gaan gelijk gretig zitten eten. Ook als je het voerbakje voor hun neus houdt , dan springen ze er op en gaan ze eten.
Verder hangt er een waterflesje aan de kooi, en er staat een bakje water op de bodem. Of ze drinken kan ik niet goed controleren, maar als ik het bakje voor hun neus houd, dan hebben ze geen behoefte om te drinken.

Verder vind ik ze nog erg rustig. Ze maken heel af en toe geluid. En ze snavelen wat met elkaar. En zoals ik al zei, als we thuis zijn zien we ze alleen strak naast elkaar op 1 bepaalde stok boven in de kooi zitten.

Waarschijnlijk zeggen jullie dat het goed gaat en dat ik geduld moet hebben. Maar ik wil het toch graag zeker weten!

Alvast bedankt!

Annette

lovesbudgies

Hallo Annette,

hun gedrag is heel normaal voor twee jonge parkietjes, ze moeten nog wennen en zullen vanzelf meer praatjes gaan krijgen en meer gaan bewegen.
Blijkbaar kunnen ze de voerbakjes nog niet vinden in de kooi, blijf elke dag 10 gram vers voer per parkiet in de bakjes doen, en zet een plat schaaltje
met zaadjes op de bodem van de kooi totdat ze de bakjes gevonden hebben.
Dat ze trosgierst eten is al heel goed! Maar geef niet teveel, anders hoeven ze geen normale zaadjes meer, nu even 1 stukje van 5 cm. per dag per parkiet,
als ze eenmaal uit de voerbakjes eten dan geef je die hoeveelheid 1x per week.
Parkietjes drinken niet zoveel, dus even een bakje water op de bodem is prima totdat ze de drinkensbak hebben gevonden. Bedoel je met een drinkflesje zo'n flesje met kogeltje? Als dat zo is dan zullen ze daar even uit moeten leren drinken.

Verder klinkt alles prima in orde, binnen een paar dagen zouden ze de voerbakjes wel moeten hebben gevonden, zo niet, hang dan even 2 losse bakjes
bovenin de kooi aan de tralies.

Groetjes, Lisanne

Annette

Hallo allemaal,

Nou ik was te voorbarig met mijn 'zorgen' over de nieuwe pietjes. Sinds vanmorgen zijn ze helemaal los gekomen.
Ze gaan de hele kooi door samen, en ik heb ze voorzichtig uit het voerbakje zien eten. Ook maken ze geluid voor 10.
Ze hebben zelfs al het behang van de muur gekloven... Gelijk de kooi maar even opgeschoven.
Dus Lisanne, bedankt voor je antwoord, maar ze doen het helemaal goed! :)

Groetjes Annette, en de nog steeds naamloze pietjes...