raar paargedrag!?

Gestart door Moon-Star, juli 26, 2010, 15:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moon-Star

Hey,

Ik had een vraag over het paargedrag van mijn 2 parkietjes.
Het zijn twee grasparkieten, de een is 8 jaar en de andere is nu 11 maanden. voorzover ik weet zijn het twee mannetjes. maar de jongere pakt nu constant de oudere beet met een pootje en klimpt er dan bovenop. de oudere reageert hier verder niet afwerend op ofzo. Dus was mijn vraag zou het kunnen dat een van de twee toch een popje is?


melmac

hallo
je kan zien of 1 van de twee een popje is door de kleur van de neusdop.
is de neusdop bruin dan is het een popje,
is de neusdop blauw dan is het een mannetje
gr. melmac

karin v h

Dat zou goed kunnen.
Kijk wel uit want 1 parkietje is 8 jaar oud (ik neem aan het vrouwtje) en die mogen geen eieren meer leggen op deze leeftijd. Dus hang geen broedblok op ofzo. Ze zou het niet overleven ivm haar hoge leeftijd.

lovesbudgies

Bij 2 parkieten met hetzelfde geslacht neemt 1 van de parkieten het gedrag aan van het ontbrekende geslacht, in dit geval een pop.
Dit is bij 2 mannen dus ook heel normaal gedrag, al zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een man en een pop hebt!

Kruimira

Maar bij 11 maanden kun je toch nog niet zo heel goed zien of het een mannetje of popje is?
Het pietje van 8, wat is dat voor geslacht?

lovesbudgies

Citaat van: Kruimira op juli 28, 2010, 13:29:04
Maar bij 11 maanden kun je toch nog niet zo heel goed zien of het een mannetje of popje is?
Het pietje van 8, wat is dat voor geslacht?

Bij beide parkieten moet het geslacht bij deze leeftijd goed te zien zijn. Plaats anders maar even een foto van ze, Moon-star, waarbij de neusdoppen
goed te zien zijn.

Moon-Star

ik hoop dat het op deze foto's een beetje te zien is.
de lichtblauwe is de jongste.

[verwijderd door de beheerder]

EvelienM

zo te zien wel 2 mannetjes, of ben ik nou gek? :-)

lovesbudgies


snerdje

Lijken mij ook twee mannen inderdaad  :)