Mijn parkietje vliegt slecht (5 maanden oud)

Gestart door Smiley, juli 25, 2010, 15:39:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smiley

Hallo, ben net nieuw hier dus hallo iedereen!
Mijn parkietje Smiley en ik zijn hele goede maatjes, alleen een ding maak ik me zorgen over..
Hij/Zij (weet eigenlijk niet eens welk geslacht het is) vliegt nog helemaal niet goed. Smiley durft nog niet zelf te 'springen' of het moet een kort stukje van me hand naar zijn speelboom zijn etc..     Als die vliegt zakt die heel snel als een baksteen naar beneden.

Volgens mij is Smiley gekortwiekt voor ik hem kreeg van mijn pa, dit gezien zijn vleugels. Kan die ooit nog goed vliegen?
Alvast bedankt, en ik zal een paar foto's uploaden.

Edit foto's:
Bij deze foto is Smiley ongeveer 3/4 maanden


Bij deze foto ongeveer 2 maanden

Smiley

Misschien kan iemand me meteen uit het geslacht helpen"?

Kleintjes

Als ze de slagpennen ( de geknipte vleugelveren, die grote) gaan ruien komen er gewone, normale pennen voor terug. Tegen die tijd zal hij ook weer gewoon kunnen vliegen. 'n Enkele keer komt 't voor dat 't wisselen van die pennen wat langer duurt dan 1 rui periode. Als de veren verkeerd geknipt zijn kan 't zijn dat ze niet meer terug komen, gelukkig is dit echter zelden 't geval.

Waarschijnlijk zal je parkietje over 'n tijdje gewoon kunnen vliegen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

cocotje

Heb je een foto van de neusdop die recent is ?


Tsukiko-chan

Als ik naar de dop kijk zou ik zeggen dat het een Popje is.(ookal zou een duidelijkere foto handig zijn :P) Het oordelen of ze geknipt is zou ik alleen kunnen zeggen bij een gespreide vleugel, maar zoals al gezegd is komt dat wel goed


Tsukiko-chan

Als ik zo de witte ringen rond de gaatjes zie zeg ik nogmaals popje. Mannetjes hebben als ze jong zijn vaak nog effen dopje.

http://grasparkieten-kweek.webs.com/infoovergrasparkieten.htm

lovesbudgies

Het is een mooi popje, maar dat was op de eerste foto ook al prima te zien.

Smiley

Oh wat leuk, we krijgen binnenkort namelijk een mannetje van 8 maanden.