Knabbelen aan mijn huid

Gestart door Duffy, juli 22, 2010, 17:29:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duffy

Sjefke heeft de gewoonte om, als ik blote schouders heb, op mijn schouders te komen zitten en aan mijn huid te gaan "knabbelen".
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit gedrag verklaren kan? Is het dominantie of juist liefkozing?
Het is een vrij irritant gevoel en in zijn gezicht blazen helpt niet, dus moet hij van mijn schouder af, maar ergens vind ik dat ook wel sneu...  ???

Kruimira

Als het heel zachtjes gaat is het volgens mij liefkozing.
Maar dat hoort niet irritant, maar juist een heel zachte aanraking te zijn. Die van mij doen het ook, dan gaan ze met hun snaveltjes over mijn wang, heel zachtjes.
Als het geen pijn doet zou ik zeggen; laat hem/haar lekker doen. Wat is er nou leuker dan een vogeltje dat zijn/haar liefde uit?
Vriendelijke groet.

Duffy

Het is geen knuffelen, dat doet hij ook wel, maar niet aan mijn schouder. Het is alsof hij probeert de kleine haartje eruit te trekken ofzo.  :P
Als ik er wat van zeg, kijkt hij ondeugend op en doet het nog eens, en nog eens, en nog eens, wel helemaal op zijn hoede, alsof hij weet dat het niet oké is.

Kruimira

Haha, dat is inderdaad iets minder prettig.
Is het dan niet gewoon boefjesgedrag? Als je het heel vervelend vindt moet je misschien hetzelfde proberen als bij bijten; negeren. Dan krijgt hij geen aandacht en is het gauw niet meer leuk.

Liefgrasje

Kiki, ruim 4 maand oud en nu supertam, begon me heel hard in mijn hand te bijten-
ik probeerde van alles....blazen, heel hard "au" roepen, streng toespreken...afleiden...
maar niks hielp...hij wilde duidelijk met me spelen, maar het had denk ik toch wel te maken met "dominantie/uitproberen van..wie is hier de baas?"
Ten einde raad heb ik hem gewoon met mijn andere hand vastgepakt en hem bestraffend toegesproken.
Hij sprong daarna gewoon weer op mijn hand....wilde spelen.... beet me weer...me ondertussen
tussendoor even aankijkend. Ik heb hem nogmaals in mijn hand gepakt, wat hij beslist heel vervelend vond
en ziedaar...probleem is opgelost. Hij bijt me niet meer. Nu kan ik hem sturen met mijn stem..boos...lief.
Hij beet me inderdaad ook wel eens in mijn lip, nu alleen nog maar liefkozend.
Moet ik er wel bijvertellen dat ik hem in het begin wel steeds in de hand nam om hem terug te zetten in de kooi, dit omdat hij niet durfde landen op het landingsbaantje van de (grote) kooi.

hillie

In de hand nemen is niet goed want dan beschadig je het vertrouwen.
Je kan beter het bijten negeren.