parkiet zit telkens in plant!!

Gestart door caroline123, juli 22, 2010, 11:33:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

caroline123

hallo,

ik heb even een vraagje...
elke keer als mijn parkiet uit zijn kooi mag, gaat hij aan onze plant eten. het is zo'n sprietenplant en hij vind het heerlijk om daaraan te bijten.
telkens als hij dat doet zeg ik met een boze stem dat hij het niet mag doen en stuur ik hem weg. soms wordt het zelfs zo erg dat ik hem dan in zijn kooi moet opsluiten omdat hij totaal niet wilt luisteren.
we hebben nog meer planten, maar daar zit hij niet zo heel vaak in en als hij er dan in zit en ik stuur hem weg, probeert hij het niet nog een keer.
de plant waar hij aan zit, staat wel op het tafeltje waar zijn kooi ook op staat, dus ik weet niet of dat de boosdoener is...
ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat hij uit de plant blijft en dat hij beter naar mij gaat luisteren.

groetjes Caroline

EvelienM

luisteren zal hij niet doen als die plant daar blijft staan, ik zou zeggen, haal de plant weg, probleem opgelost.

Kruimira

Dat is een optie, maar je kunt 'm ook rustig weg blijven jagen.
Tenzij hij dat juist leuk vindt en er een spelletje van maakt.

Die van mij gaan altijd op het raam zitten en pikken dan aan een stukje plastic, en dat mogen ze van mij ook niet.
Ik jaag ze dan ook steeds weg door ze op mijn hand te laten en ze in hun parkietenboom te zetten.
Kost op een dag wat meters lopen, maar ze doen het steeds minder! :)

Maak een plek waarvan het van jou wel mag interessanter door er gierst of een speeltje neer te hangen, kijk eens of dat werkt!

lovesbudgies

Bedenk wel: wegjagen = aandacht = leuk! En kan dus ook het gedrag verergeren.

In dit geval zou ik ook de oorzaak weghalen, dus de plant afdekken of even op de gang zetten.

Joyce

Weet je misschien wat voor plant het is? Als ik het woord sprietenplant hoor, dan moet ik meteen aan kattengras denken; dit vinden ze inderdaad heel lekker en kan volgens mij ook geen kwaad voor de vogeltjes.

fullmetalgirl

wat hier altijd goed werkt is:
in plant zitten betekend terug in kooi.

ze vinden buiten spelen zo leuk, als dat niet mag omdat ze in groene plant zitten houden ze er vaak snel mee op.