Hagen Vision Night cover

Gestart door ParkietP, juli 20, 2010, 19:55:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietP

Hallo mensen,

Wellicht weten jullie dat ik druk bezig ben met de komst van 2 nieuwe vrienden. De kooi heb ik vandaag binnen gekregen, de Hagen Vision M02. Op de doos zag ik wat plaatjes staan van accessoires. Zo ook de Hagen Vision Night Cover. Ik was zo ie zo al van plan om vrij snel te beginnen met een doek over de kooi te doen savonds, maar zat toen ook al te denken, dat zoiets natuurlijk nooit mooi past.

Per toeval zag ik eigenlijk de Night Cover op de doos, en dit is dus een passende doek voor over de Hagen Visions kooien.
Nu ben ik al geruime tijd aan het zoeken, maar ben alleen nog maar buitenlandse websites tegengekomen waar je de Night Cover kunt kopen. Praktijk foto's heb ik nog helemaal niet gezien.

Mijn vraag is dus, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Hagen Vision Night Cover?? Is zo'n doek aan te raden?, Hij past natuurlijk precies over de kooi, aan de voorkant is het doorzichtig.

Hier een link naar de Hagen website zelf: http://www.hagen.com/uk/birds/product.cfm?CAT=8&SUBCAT=801&PROD_ID=08832800030101

lovesbudgies

Zo te zien beschermd deze doek alleen tegen de kou en niet tegen licht. Parkieten hebben ongeveer 10 a 13 uur slaap per nacht nodig,
ze moeten dus vroeg naar bed en zo tegen de avond beschermd worden tegen licht, geluid en kou van buitenaf. Hiervoor is een donkere
doek ook prima, en zet de thermostaat zo dat het verschil tussen de dag- en nachttemperatuur niet groter wordt dan 3 graden. (zet hem bv
op 18 graden)

Er zijn trouwens al een tijdje kooihoezen te koop, je kunt ze ook op maat laten maken. (bv. hier maar als je 'kooihoes papegaai' googelt dan kom je er nog veel meer tegen)
Wil je toch de Night cover gebruiken, hang dan een doekje voor het transparante deel.

ParkietP

Citaat van: lovesbudgies op juli 23, 2010, 01:14:55
Zo te zien beschermd deze doek alleen tegen de kou en niet tegen licht. Parkieten hebben ongeveer 10 a 13 uur slaap per nacht nodig,
ze moeten dus vroeg naar bed en zo tegen de avond beschermd worden tegen licht, geluid en kou van buitenaf. Hiervoor is een donkere
doek ook prima, en zet de thermostaat zo dat het verschil tussen de dag- en nachttemperatuur niet groter wordt dan 3 graden. (zet hem bv
op 18 graden)

Er zijn trouwens al een tijdje kooihoezen te koop, je kunt ze ook op maat laten maken. (bv. hier maar als je 'kooihoes papegaai' googelt dan kom je er nog veel meer tegen)
Wil je toch de Night cover gebruiken, hang dan een doekje voor het transparante deel.

Bedankt voor deze nuttige info. De hoezen op de site die je aangeeft zijn wel alleen voor papegaaien kooien. Maakt dat niks uit? Of is een doek een doek, en maakt het niet uit dat je zo'n hoes voor een parkiet gebruikt?
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het lijkt me zo verstikkend voor een parkiet, zo'n donkere hoes.
Wat wel mooi is, is dat je eventueel de voorkant alleen kunt openen.

Over die Hagen Night cover. Ik denk dat de hoes wel degelijk voor de nacht is, anders zou het geen night cover heten ;). Misschien hebben ze wel onderzocht dat parkieten het prettig vinden om toch een 'raampje' te hebben snachts.

carla-dobbe

uhm, ik kan het verkeerd hebben, maar is het niet zo dat op het grote plaatje een flap omhoog gerold is en vast gezet, zodat je kan kijken in de kooi, zonder het volledige doek weg te halen (waardoor je parkieten veel stress hebben als het eerst donker is en in ene van alle kante licht als het avond is en nu dus minder als het maar aan 1 kant lichter wordt)
Want op het kleine plaatje rechts boven zie je denk ik de afbeelding als de flap naar beneden zit.
Het is jammer dat er niet een betere uitleg bij het artikel staat!!

Maar ik begrijp het geen hierboven eruit (zoals ik het beschreef) en dan is het denk ik toch wel een goede doek over de kooi. (vooral omdat het er speciaal voor gemaakt is)

groetjes Carla

ParkietP

Citaat van: carla-dobbe op juli 23, 2010, 19:46:34
uhm, ik kan het verkeerd hebben, maar is het niet zo dat op het grote plaatje een flap omhoog gerold is en vast gezet, zodat je kan kijken in de kooi, zonder het volledige doek weg te halen (waardoor je parkieten veel stress hebben als het eerst donker is en in ene van alle kante licht als het avond is en nu dus minder als het maar aan 1 kant lichter wordt)
Want op het kleine plaatje rechts boven zie je denk ik de afbeelding als de flap naar beneden zit.
Het is jammer dat er niet een betere uitleg bij het artikel staat!!

Maar ik begrijp het geen hierboven eruit (zoals ik het beschreef) en dan is het denk ik toch wel een goede doek over de kooi. (vooral omdat het er speciaal voor gemaakt is)

groetjes Carla


Carla,

Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt. Op Google Afbeeldingen zijn een aantal plaatjes te vinden waarbij je nog een deel van de tralies ziet (voorkant dus), en op de achtergrond een kooi die geheel bedekt is. Ik dacht eigenlijk dat dit de achterkant was, maar volgens mij is dit niet zo. Wat jij zegt klopt wel, het doek is opgerold.

Zie deze afbeelding. Ik heb het nu ook door. De buitenkant is wit of creme, de binnenkant, die de vogels zien, bruin of zwart. Al met al denk ik wel dat dit toch een perfect doek is voor in de nacht.


Ik ga eens kijken of ik hem ergens kan bestellen, of dat dit eventueel via Zooplus kan, waar ik de kooi ook heb gekocht. Tot nu toe ben ik geen Nederlandse winkel tegengekomen die hem verkoopt.

lovesbudgies

Oh dat had ik niet gezien! Nou, hartstikke handig zou ik zeggen!

De kooihoezen voor papegaaienkooien kun je trouwens ook gewoon voor parkietjes gebruiken, dat maakt niet uit, en je kunt de doek op maat laten maken.

Veel succes met zoeken!

ParkietP

Citaat van: lovesbudgies op juli 23, 2010, 21:16:29
Oh dat had ik niet gezien! Nou, hartstikke handig zou ik zeggen!

De kooihoezen voor papegaaienkooien kun je trouwens ook gewoon voor parkietjes gebruiken, dat maakt niet uit, en je kunt de doek op maat laten maken.

Veel succes met zoeken!

Ik heb even snel een berekening gemaakt via die website. Op maat gemaakt kost 79 euro :o Ik zou veel over hebben voor mijn vogels, maar een kooihoes van 79 vind ik toch iets te gortig. De Hagen Night Cover is omgerekend denk ik nog geen 30 euro. Ga eens kijken waar ik hem ga bestellen, zag hem ook op Amazon.com, maar heb daar verder geen ervaring mee.

Parkieten-Freak

#7
Als je een beetje handig bent kun je hem ook zelf maken. :)
- Neem de maten op van de kooi.
- Pak een oud laken.
- Knip het patroon uit en zet met rijggaren de delen aan elkaar. Je kunt dan nog gemakkelijk aanpassingen doen.
- Later trek je de rijgdraad eruit en kun je de afzonderlijke lapjes gebruiken als mal voor het definitieve ontwerp.
- Koop op de markt een lap donker stof. Reken eerst uit hoeveel je nodig hebt. Pak de naaimachine en maak het definitieve ontwerp.
- Voor een paar euro ben je klaar......