Hangend slapen?

Gestart door EvelienM, juli 20, 2010, 10:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EvelienM

Hoihoi!
Ik pas sinds vrijdag op op de 2 parkieten van Julia, erg grappige, maar helaas niet tamme vogeltjes.
Nu gaan ze elk avond als het schemerig wordt aan hun tralies hangen (bovenaan) en gaan op die manier slapen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, hahaha. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ze hebben op zich genoeg plek om lekker te zitten, ook hoog in de kooi etc etc, ik snap er gewoon niks van. En anders dan mijn eigen parkiet, zien ze volgens mij echt geen steek meer als het een beetje schemerig wordt. Ik ben benieuwd of jullie daar ook ervaringen mee hebben?
Groetjes, Evelien!

Robin en Nickey

Hoi,

Ik heb hier ook van die gekkerds die soms liever al hangend aan de tralies slapen dan op een stok terwijl ze toch ook mogelijkheden genoeg hebben om gewoon ergens te gaan zitten. Soms als ik net de kamer uit ben hoor ik ineens een hoop herrie en hebben ze toch besloten dat dat niet heel handig is en als ik dan de lamp terug aan doe gaan ze gauw op zoek naar een betere plek.

Mars

Vogels in een voliere doen het heel veel.
En ik zie het hier vooral als mijn parkietjes zich niet op hun gemak voelen (bijvoorbeeld doordat ze samen in een kooi uit logeren moesten ipv in de voliere).

Robin en Nicky: Een klein lichtje aan kan een beetje helpen als ze onrustig zijn, 's nachts.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Robin en Nickey

@Mars,

Bedankt voor de tip maar ze zijn 's nachts verders niet onrustig hoor dat ik merk. Heel soms als ze in een rare houding de nacht in gaan (dus hangend aan de tralies) hoor ik ze nog 1 keer (en dat is dan al vrij snel nadat ik de deur heb dicht gedaan) en verder niet meer.

EvelienM

okee, duidelijk, ze zijn bij mij aan het logeren, dus misschien verandert het de komende dagen wel, ik vond het grappig, hahaha, ze lijken zich verder prima te vermaken overigens, dus dat komt wel goed!