speelboom maken

Gestart door bigkizzzz, juli 18, 2010, 17:07:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Wie kan mij helpen ik wil graag een speelboom maken.Maar welk hout is daar het meest geschikt voor???
Welke kun je dus ook makkelijk schoonmaken en is niet gevaarlijk voor mijn vogeltje???

bvd

Joyce

Het fijnste zijn grote takken van onbespoten fruitbomen, hier kunnen ze ook lekker aan knabbelen. Thuis heb ik een speelboom van een grote kronkelwilg- tak. De verschillende diktes en krommingen in de takken vinden ze niet alleen leuk, het is ook nog eens goed voor de pootjes.
Veel succes ermee.

Groetjes, Joyce.

marliessven

Kopen jullie die takken bij een tuincentra?

lovesbudgies

Nee, deze zijn vaak bespoten met een middel om ze mooi te laten glanzen.

De meeste van ons zijn gewoon halve criminelen en knippen ze gewoon van de boom af! ;)

marliessven

Oke, ik was even nieuwsgierig omdat ik er ook aan zat te denken om een speelboom te maken, omdat onze parkiet nu telkens in de ficus van beneden naar boven loopt..

nannyjeff

heb je niet in de buurt die een appel/peren enz boom in de tuin heeft staan, of een bomenkweker, want straks moeten ze toch weer helemaal terug gesnoeid worden en denk ik niet dat ze het een heel groot probleem vinden om er een mooie tak voor je uit te halen.
ik heb hem zelf bij mijn ouders van de appelboom geknipt, en ze vinden het helemaal geweldig!! allemaal speeltjes erin gehangen, ook allemaal zelfmaak dingen, die vinde ze nog leuker dan van die speciale speeltjes die je bij de winkel kunt kopen!
was maar een ideetje hoor!! misschien heb je er wat aan!

groetjesss