nieuw vogeltje

Gestart door tweety1983, juli 18, 2010, 13:07:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweety1983

Ik heb net een nieuw parkietje sinds gisteren.
Alleen hij eet en drinkt niet en blijft op 1 plek zitten.Eet wel trosgierst.
Kan hij het etenbakje zelf vinden??
Hij zit ook lang op 1 plek.En vanaf wanneer is het verstandig om te beginnen met tam maken??
Ik hoop dat ik antwoorden krijg.

Gr wendy

Parkieten-Freak

Er is op dit forum al veel over jonge parkieten geschreven. Kijk ook even in berichtjes die eerder zijn gepost.
Misschien vind je het ook leuk om het "dagboek van een jonge grasparkiet" te lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php
Succes!


tweety1983

HOi

Ik kan het zo snel niet gevonden krijgen er staat zoveel.
Hij eet nog steeds niet

Mirjam

Hoi,

Er is inderdaad al veel over geschreven, maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Het parkietje zit stil omdat ie nog behoorlijk moet wennen. De ene went nu eenmaal sneller dan de andere parkiet. Je hebt hem, gezien de tijdstippen van je mailtjes, iets langer dan 24 uur.
Strooi wat zaad op de bodem van de kooi en kijk morgen even of je schilletjes vindt. Hij eet in ieder geval wat trosgierst.
Je zal zien dat ie per dag meer los zal komen en op ontdekking zal gaan in zijn kooi. Hij vindt het uiteindelijk allemaal vanzelf, echt waar!

Qua tam maken kan je nu al beginnen hoor. Steeds als je langs de kooi loopt kan je zachtjes tegen em praten of eventueel een stoel ervoor zetten en gewoon lekker tegen em kletsen. Ik zou em verder nog een paar dagen laten wennen voordat je echt met je hand de kooi ingaat om te 'trainen'.

Succes

tweety1983

Hij eet nog steeds niet echt pikt wel wat van de grond?
Is dat normaal dat dat zo lang duurd??

Gr wendy

lindarobin

hoi Wendy


wij hebben sinds vanmorgen een parkietje en die zit ook de gehele dag stil en heeft ook nog niet gegeten en gedronken.
het enige wat je kan doen is afwachten. als je parkietje honger heeft gaat hij zij vanzelf wat eten. :)




tweety1983

Hoi

Maar heb hem al vanaf zaterdagochtend.Hij eet wel trosgierst maar das nu ook op.Is het dan verstandig om er een nieuwe neer te hangen??
Kan ik nu die nog niet eet al wel beginnen met beetje tam maken??

Gr wendy

lindarobin

op je eerste vraag heb ik geen antwoord dit is ons eerste parkietje ook :)
ik heb wel op dit forum gelezen dat trosgierst een lekkernij is voor je parkiet. je kan wel al beginnen met je parkiet een beetje tam te maken. :D onze stapt al op de vinger en is pas 4 dagen uit het blok.

snerdje

Hoi!

Wat je kunt proberen is wat zaad in je hand te nemen en proberen of hij dat wil eten. Met veel geduld lukt dit meestal wel. Blijf rustig en wees niet te opdringerig. Laat hem naar jou toe komen.

Als dit lukt heb je twee vliegen in een klap! Hij eet, en je traint hem.  ;D

Tip: veel geduld

Hoe lang eet hij nu niet? Als het echt uit de hand loopt kun je ook met een vogelarts bellen en om advies vragen. Dan ben je misscien wat gerust gesteld.

Succes! ;D

Groetjes Marijke

tweety1983

Vanaf zaterdag.Op de vloer pikt ie wel.Hij is nog wel actief.En poept goed.
Maar wil hem graag zien eten.

lindarobin

wat jekunt doen is wat zaadjes op de bodem strooien wellicht dat ie dat wel eet ons vogeltje eet sinds vandaag maar alleen vanaf de bodem  succes

snerdje

Hoi!

Wat vervelend dat je hem niet ziet eten. Wiebe at in het begin ook alleen een beetje trosgierst. Maar ook at hij zaadjes uit mijn hand. Dan weet je tenminste dat hij iets binnen heeft gehad. De voerbakjes had hij na 4 dagen gevonden gelukkig. De ene parkiet is hier sneller in dan de ander waarschijnlijk.

Als hij echt niet eet dan zou ik toch echt een vogelarts om raad vragen. Telefonisch advies kost meestal niks.

Groetjes marijke

ronald95

volgens mij eet hij wel voldoende hoor maar niet terwijl jij het ziet als je parkietje al vanaf zaterdag niet eet of drinkt zou zijn mest toch niet goed kunnen zijn

Kruimira

Toen ik mijn Amira net had at ze ook niet als ik keek. Ook als ze zat te spelen en ik keek hield ze er direct mee op. Pas na een paar weken mocht ik kijken terwijl ze zat te eten en te spelen. Wat voedsel op de grond en wat trosgierst is inderdaad slim. Sommigen zijn wat schuwer en moeten langer wennen, dus ik zou er een beetje op letten maar me niet te veel zorgen maken. Zorg dat er genoeg te eten is.
Ik zou zelf alleen nog even wachten met tam maken, tenminste, nog niet je hand in de kooi enzo. Het blijkt dat je parkietje nog erg moet wennen. Hou het even bij praten bij zijn kooitje, zodat hij kan wennen aan jou en zijn omgeving. Als hij eenmaal een beetje op zijn gemak is gaat het tam maken ook wat sneller, tenminste, zo ging dat ook bij mijn Amira.
En geniet er natuurlijk van!
Liefs.

tweety1983

Bedankt voor de reacties.Het enige wat ik nu doe ik mijn hand met trosgierst in de kooi en dan komt ie goed pikken.
Het zou dan inderdaad kunnen dat ie stiekem eet.Want zijn poepjes zijn goed en is best actief.
Ik wacht het nog even af

Gr wendy

yellow.pieteke

Fijn dat ie toch wat eet, maar ik zou wel opletten dat je hem niet teveel trosgierst voert. Dit mogen ze namelijk niet onbeperkt hebben. Voorlopig nog even wat zaad op de bodem strooien, totdat ie zijn voerbakje vind. Of eventueel een klein stukje trosgierst naast het voerbakje hangen, zodat ie t sneller vind.
Veel plezier met je vogeltje.