Ik wil een parkietje! :)

Gestart door Mattanja, juli 14, 2010, 17:14:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mattanja

Heey allemaal!

Tot afgelopen maandag heb ik een parkietje te logeren gehad. Hij was heel tam en als ik 's ochtends wakker werd begon hij al vrolijk te kletsen enzo. Volgens je eigenaar is hij ook tammer geworden ;) Nu vraag ik me af of je ergens in mijn buurt goede parkietenkwekers/fokkers hebt. Ik wil namelijk een leuk parkietje uit kunnen kiezen, die goed zijn verzorgd! Ik woon in het Westland, dus kent iemand daar een particulier ofzo in de buurt? Winkels zijn ook goed natuurlijk!

Dan heb ik nog een probleem, namelijk dat wij hier katten hebben. Mijn moeder vindt dus, dat ik geen parkietje mag omdat er hier katten zijn. Maar mijn bedoeling is juist de parkiet op mijn kamer te zetten. Ik hoop alleen niet dat het beestje zich dan eenzaam enzo voelt, moet ik er dan 2 nemen? Ik hoop dat ik mijn moeder kan overtuigen dat ik een parkietje mag, ze doet altijd nogal moeilijk over dit soort dingen :(

Groetjes!
Mattanja

ronald95

als je kat de logerende parkiet met rust liet dan zal hij/zij dat ook wel doen als je zelf een parkiet koopt. als je de parkiet uitlaat dus vrij laat vliegen in het huis is het misschien een idee om je kat een belletje aan te doen. dan hoort je parkiet hem aankomen. het lijkt mij trouwens beter dat je 2 parkieten neemt als je verder op dit forum leest zul je zien dat dat veel gezelliger is voor de parkiet en het baasje

Mars

Ik ben van mening dat je in een huis met katten geen parkietjes moet hebben. Helaas hebben we hier op het forum al te vaak meegemaakt dat een kat toch in een onbewaakt ogenblik binnen is gekomen en de parkiet te pakken heeft genomen. Ook al zag dat er in eerste instantie soms nog goed uit: ik heb nog nooit gelezen over een parkietje die uiteindelijk zo'n aanval heeft overleeft.

Verder moet je er rekening mee houden dat niet ieder parkietje heel tam wordt, hoe goed je het als baasje ook kunt doen.
Wel helpt het als je (als je dan toch eentje koopt) een parkietje uitzoekt, die bijvoorbeeld door de kweker veel in de handen gehouden is. Als het parkietje op je slaapkamer staat, dan zou ik er (evt. na een maand, 2 maanden) een 2e bij nemen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mattanja

Citaat van: ronald95 op juli 14, 2010, 18:38:34
als je kat de logerende parkiet met rust liet dan zal hij/zij dat ook wel doen als je zelf een parkiet koopt. als je de parkiet uitlaat dus vrij laat vliegen in het huis is het misschien een idee om je kat een belletje aan te doen. dan hoort je parkiet hem aankomen. het lijkt mij trouwens beter dat je 2 parkieten neemt als je verder op dit forum leest zul je zien dat dat veel gezelliger is voor de parkiet en het baasje

Bedankt voor jullie reacties! Super:D

Maar de parkiet stond op mijn slaapkamer, en dat is een zolderkamer. De katten mogen alleen op de begane grond zijn, en niet naar boven gaan. Ze kunnen ook niet boven komen, dat is afgesloten met een deur. Dus de kooi van de parkiet stond de hele dag open, zodat hij kon vliegen maar de katten konden er dus niet bij. Ik ben wel heel veel op mijn kamer, zeker nu in de vakantie. Hij zat ook veel te kwetteren enzo (naar mijn mening omdat hij het gezellig vond) en ik had ook veel de radio aanstaan als ik er niet was.

Maar 2 is dus het advies? Dan nu nog mijn moeder overhalen dat ik überhaupt een parkiet mag :D

lovesbudgies

Yep, bij een parkietje op de slaapkamer geldt: 0 of 2. ;)

ronald95

Citaat van: Mattanja op juli 14, 2010, 20:42:12
Bedankt voor jullie reacties! Super:D

Maar de parkiet stond op mijn slaapkamer, en dat is een zolderkamer. De katten mogen alleen op de begane grond zijn, en niet naar boven gaan. Ze kunnen ook niet boven komen, dat is afgesloten met een deur. Dus de kooi van de parkiet stond de hele dag open, zodat hij kon vliegen maar de katten konden er dus niet bij. Ik ben wel heel veel op mijn kamer, zeker nu in de vakantie. Hij zat ook veel te kwetteren enzo (naar mijn mening omdat hij het gezellig vond) en ik had ook veel de radio aanstaan als ik er niet was.

Maar 2 is dus het advies? Dan nu nog mijn moeder overhalen dat ik überhaupt een parkiet mag :D

als je al een kooi hebt kan je een foto van een parkiet adrukken en die ophangen in de kooi en doen alsof hij leeft je verzorgt hem zet hem eens buiten enzo uiteindelijk geven ze wel toe (zo is het mij ook gelukt)

Moppers

Een afbeelding van een parkiet is absoluut niet evenwaardig aan een levend vriendje. Als je twee parkietjes hebt, dan is het voor beiden geven en nemen (aandacht, poetsen etc). Als een parkietje alleen een afbeelding heeft (ofwel uitgeprint of een spiegel), dan is het alleen geven. Je parkietje krijgt dan niet datgene waar hij juist zo'n behoefte aan heeft, de aandacht, het samen en elkaar poetsen. Het zijn niet voor niets groepsdieren.

In Maasdijk zit een (particuliere) kooi- en volièrevogelopvang, Hebo: http://hebo.punt.nl/
Ik ben er eens langs geweest, en wat mij betreft is de opvang prima in orde. Henk en Svati hebben er verstand van en geven om ieder vogeltje. Ik weet niet of ze nog steeds vogels plaatsen, maar ze hebben veel grasparkietjes.

kimbo92

Volgens mij wordt er niet bedoelt dat je een foto bij je parkietje moet doen, maar eerst met een foto ''bewijzen'' dat je er zelf goed voor kunt zorgen, dus aandacht geven, elke dag eten/drinken enz.
Daarmee kunnen de ouders misschien overgehaald worden, zodat er toch een parkietje mag komen.

parkietengek12


Mattanja

Citaat van: parkietengek12 op juli 15, 2010, 16:40:40
wat een goede manier XD

Haha, ik proef sarcasme ;P Maar dat zou kunnen werken, maar of dat bij mijn ouders werkt.. :S Dat denk ik niet.. :( Mijn moeder denkt dat hij te eenzaam wordt enzo, maar als ik er 2 neem, zou dat dus niet het geval zijn? Ze ziet me al aankomen: ,,Mam, ik wil niet 1 parkiet, maar 2! ;D'' xD

sumatraantje

Watik gedaan heb, ik heb iemand die jonkies had mijn ma laten opbellen en toen
vertelde ze zo: Ja parkieten maken bijna geen troep en lawaai. ik lag strak.
mijn moeder: ze maken wel troep en lawaai he? ik zo: jup. maar toen had ze me
al 2 pieties beloofd. ;D

Mattanja

Citaat van: sumatraantje op juli 15, 2010, 18:31:42
Watik gedaan heb, ik heb iemand die jonkies had mijn ma laten opbellen en toen
vertelde ze zo: Ja parkieten maken bijna geen troep en lawaai. ik lag strak.
mijn moeder: ze maken wel troep en lawaai he? ik zo: jup. maar toen had ze me
al 2 pieties beloofd. ;D

Hmm, ja dat is ook een idee! Maar heeft iemand goede ''voordelen'' van een parkiet? Mijn moeder is echt zó lastig! En ik moet dan eerst iemand vinden die mijn ma wilt opbellen om haar te overtuigen, haha! Ik denk namelijk dat ze daar wel in mee zou gaan, maarja, moet ik wel iemand vinden die bereid is dat te doen ;P

Moppers

Citeerolgens mij wordt er niet bedoelt dat je een foto bij je parkietje moet doen, maar eerst met een foto ''bewijzen'' dat je er zelf goed voor kunt zorgen,
Ja inderdaad, ik had het verkeerd gelezen. My bad.

Wat betreft het voorstel van het in de maling nemen van je moeder om zo parkieten te mogen hebben, daarvoor geven twee spreekwoorden mijn mening wel weer:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Eerlijkheid duurt het langst.

Stel dat je moeder er achter komt dat je haar hebt bedrogen en ze wil je daarvoor straffen door het parkietje weer bij je weg te halen, dan wordt uiteindelijk dat parkietje daarvoor gestraft. Ga niet laks om met levende wezens. Een stuk speelgoed merkt het niet als het naar de winkel wordt teruggebracht of wordt gedumpt, een dier wel.

Mattanja

Uhu ja, maar ik was sowieso niet van plan om te liegen hoor ;P
Daar ben ik niet het type voor.

Maar mijn probleem is gewoon dat ik haar moet zien te overtuigen, en dat hoeft niet door middel van leugens of laten zien dat ik ervoor kan zorgen, maar gewoon overtuigen zonder al die dingen, snap je (oké beetje vaag, maargoed)?

Ik ga het morgen eens proberen voor te stellen, maar ik ben bang voor haar reactie :(

Missygirl

Hallo :)

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Maar mijn mening is dat je moet kijken naar hoe de katten zich gedragen...(bijvoorbeeld veel buiten)

Alsje toch besluit een parkiet te nemen,zou ik de discus doen in De Lier.
Dit vind ik persoonlijk de beste dierenwinkel in de omgeving. Al mijn dieren komen daar vandaan,en al mijn dieren worden ouder dan gemiddelde.
Mijn parkietje heb ik er ook vandaan,zo lief beestje. Mijn hamsters komen er ook vandaan,allemaal ruim 3 jr geworden.
In deze winkel geven ze je ook goed advies,goede kwaliteit aan spullen.

Succes met je keuze.

Groetjes Missy.

Parkieten-Freak

Persoonlijk vind ik de combinatie van parkieten en een kat een hele foute. Vroeg of laat gaat het gewoon fout.
Mijn advies: niet doen.


ronald95

ja mijn tante haar dwerg papegaai wou vorige week alweer ontsnappen en is toen opgegeten door haar heel rustige en gehoorzame hond die normaal nooit iets doet. dus kijken hoe de katten zich gedragen helpt niet veel want het loopt inderdaad vroeg of laat toch wel eens ooit fout. maar als je de kooi niet op de grond zet kunnen ze er normaal niet aan en bij het uitvliegen kan je je kat een belletje aandoen.

Parkieten-Freak

Bij een kennis van mij hing de parkietenkooi aan het plafond in het midden van de kamer.
Er was ook een kat is huis maar die keek niet op of om naar de vogels.
De kat kon er toch niet bij, dacht mijn kennis.
Tot ze op een kwade dag thuiskwam en de huiskamer ineens vol veren lag. De twee parkieten waren morsdood.


Mattanja

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 18, 2010, 11:35:03
Persoonlijk vind ik de combinatie van parkieten en een kat een hele foute. Vroeg of laat gaat het gewoon fout.
Mijn advies: niet doen.

Weet ik, maar ik neem een parkietje boven en daar mogen de katten niet zijn. Ze komen ook nooit boven, dus die merken niet eens dat er vogels zitten boven! Ze kunnen ook niet naar boven, de katten mogen alleen beneden zijn enzo!

ronald95

dan zie ik geen probleem tenzij je parkieten zelf een weg naar beneden vinden maar zo kan je natuurlijk bezig blijven  :P