Zelfs speeltjes maken - Materiaal

Gestart door Tsukiko-chan, juli 06, 2010, 12:03:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsukiko-chan

hey.

Ik ben iemand die een echte doe het zelfer is. Met alles. Van klei tot Wol. Nou had ik gezien dat je een speelboom/tuin voor je parkiet kunt maken.
Maar ik vroeg me dus af wat nog meer. En welke materialen moet je echt niet gebruiken ?

vera1982

hoi

ik ben naar de hobby winkel gegaan en heb leren veters gekocht die ze voor kettingen gebruiken. daar heb ik ook gekleurde kralen gekocht in allerlei kleuren(niet giftig) en heb die aan de leren veters geregen. zo heb ik een aantal korte stukken deels gevuld met kralen en dat in de kooi opgehangen. mijn parkiet heeft er veel plezier mee. ze heeft ook ondekt dat de kleine kralen door de tralie passen(dubbel plezier dus) ik heb dit bundeltje vast gemaakt met een klein stukje van de leren veter en die vast gebonden aan de tralie.
maar ook trappetjes en schommeltjes waar ze het schors af kunnen pellen vallen goed in de smaak.
in het begin is het nog even uitzoeken wat je parkiet leuk vindt maar meestal heb je dit snel door.
voor gevaarlijke speeltjes moet je even kijken in een ander forum stukje, hier is eerder al uigebreidt over gesproken.
succes.

groet
vera


Tsukiko-chan

#2
Al heel erg bedankt voor het antwoord  ;D Ik heb ook naar het andere topic gekeken :D
Alleen met materialen zit ik nog een beetje. Je zegt bijv kralen. Dat moet dan plastic of ongelakt houd zijn ? Ik heb nog veel glaskralen zou het parkietje die bijvoorbeeld kapot kunnen bijten ?

En nog wat dingen waar ik aan dacht  ::) Wol kan dat gewoon ? Aangezien alles van katoen lijkt te zijn.
En heeft iemand idee met sccoubidoo touw. Ik heb bakken liggen, maar zou het giftig zijn voor het parkietje ?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Ingrid

Wanneer je (voor het eerst) een parkietje hebt aangeschaft, heb je natuurlijk veel vragen ;) Op het forum staat heel veel informatie en op veel vragen kun je al vrij snel het antwoord vinden. Gebruik de zoekfunctie maar eens: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Scoubidou-touwtjes zijn giftig voor parkieten, zie hier een topic daarover: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,16572.0.html


lovesbudgies

#4
Even alles op een rijtje:
(Nee = mag niet, Ja = mag wel)

Kralen van glas: Nee
Houten kralen: Ja, mits natuurlijk, onbewerkt en van een niet giftige houtsoort
Houten kralen gelakt: Nee (giftig)
Houten kralen geverfd: Nee (verf is vrijwel altijd giftig)
Scoubidou-touw: Nee
Plastic en Acryl: Ja, maar pas op voor scherpe randjes

Katoentouw, sisaltouw, henneptouw, kokostouw: Ja, als het gegarandeerd natuurlijk is, katoentouw is dat vrijwel nooit.
Wol: Nee (verstikkings-gevaar)
Leer en suede: Ja, maar alleen echt leer en suede, geen nep. Alleen natuurlijk en ongeverfd!
Leren veters e.d. van de hobbywinkel: Nee, is vrijwel altijd geverfd en dus giftig

Slotjes, kettinkjes van metaal: Alleen van RVS, chroom en nikkel legeringen mogen, maar RVS is het veiligst

Iemand nog verbeteringen/aanvullingen? Is wel een handig naslagwerkje.

Edit//touw aangepast. Gr. Lisanne

Tsukiko-chan

#5
Dankje daar heb ik wat aan  ;D kan ik lekker gaan freubelen  :-X en de zolder en schuur afzoeken naar troepjes :D

Ik heb (na heel erg vervelen op mijn werk) Deze link gevonden, wel in het engels maar van alles om je parkietje mee te vermaken ! http://www.birdsnways.com/birds/ihang.htm

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Onthoudt dat niet alle materialen die geadviseerd worden op zo'n site veilig zijn, gebruik niets
totdat je zeker weet dat het veilig materiaal is.

Smikkelparkiet

#7
Citaat van: lovesbudgies op juli 07, 2010, 13:32:24
Even alles op een rijtje:
(Nee = mag niet, Ja = mag wel)

Kralen van glas: Nee
Houten kralen: Ja, mits natuurlijk, onbewerkt en van een niet giftige houtsoort
Houten kralen gelakt: Nee (giftig)
Houten kralen geverfd: Nee (verf is vrijwel altijd giftig)
Scoubidou-touw: Nee
Plastic en Acryl: Ja, maar pas op voor scherpe randjes

Katoentouw, sisaltouw, henneptouw, kokostouw: Ja
Wol: Nee (verstikkings-gevaar)
Leer en suede: Ja, maar alleen echt leer en suede, geen nep. Alleen natuurlijk en ongeverfd!
Leren veters e.d. van de hobbywinkel: Nee, is vrijwel altijd geverfd en dus giftig

Slotjes, kettinkjes van metaal: Alleen van RVS, chroom en nikkel legeringen mogen, maar RVS is het veiligst

Iemand nog verbeteringen/aanvullingen? Is wel een handig naslagwerkje.

jah ik heb een muts gemaakt van WK stof. Is goedgekeurd voor parkieten. Het lapje heb ik gekregen op de markt en ik kreeg ook wat oranje touw met staaldraad er in. De verkoper moest het kwijt want niemand wilde het hebben.
Heb de muts zelf ontworpen en gemaakt en zo maar 't patroon is gejat.
Da's balen want nou ken iedereen die muts wel eens even namaken en opzetten en zo.