Oude en jonge parkiet

Gestart door GG, juli 06, 2010, 10:13:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GG

Een paar jaar geleden kwam er een parkietje buiten naar ons toegehuppelt, erg verwaarloosd, vermagerd en ze kon niet meer vliegen... We hebben het parkietje meegenomen naar huis en eten en drinken gegeven, daarna zijn we naar de dierenarts geweest. Alles prima in orde, ze moest alleen wat aansterken...

Meteen een kooi aangeschaft en ze knapte snel op, maar ze bleef wat stilletjes in een hoekje zitten.. We hebben er toen een jonge parkiet bij gezet.. Meteen ging het een stuk beter!

We zijn nu zo'n 4 jaar verder en het gaat super, ze zijn elkaars beste maatje, ruzieen wat af, maar maken het meteen goed door elkaar kusjes te geven en elkaar te kroelen in de nek, kwebbelen heel de dag door samen (vooral als de kooi buiten staat!)

Het enige probleem is: de jongere parkiet heb ik tam gekregen, maar sinds een tijdje trekt hij heel erg naar het vrouwtje toe.. Het vrouwtje is erg nieuwsgierig, maar blijft toch te bang om op mijn hand te zitten... De andere parkiet word hierdoor ook minder tam...

wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het vrouwtje minder bang wordt en dat het mannetje weer wat meer tam wordt(hij komt namelijk ook nooit meer uit zijn kooitje)?? (waardoor ik misschien het vrouwtje ook een beetje tam zou kunnen krijgen...)