trosgierst zelf gekweekt per toeval,en ook andere zaden

Gestart door dobbie, juli 05, 2010, 23:26:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobbie

Hallo allemaal,
Ik heb per toeval zelf trosgierst gekweekt ,ik wilde het badje van dobbie verschonen en daar lag trosgierst in dat al ontkiemt was
ik heb deze eigenlijk voor de gein in een potje met aarde gezet ,en nu kwam ik terug met vakantie en zag dat er allemaal kleine trosgierstjes aan zitten zo schattig ,wat me overig wel opvalt is dat de tros gierstbladeren wel erg verkleuren .Is dat nu wel goed of zijn ze dan te droog.Toch komen er allemaal nieuwe trosgierstjes aan en staat bij mij voor de raam.(miss zelfs teveelzon gehad)
Het is een enig gezicht die kleine trosjes.Ik heb ook besloten om er meer van te maken .Ik vind het gewoon geweldig ,eerst zat het trosgierstje in de winkel en uiteindelijk is het een plantje geworden.
Een ander zaadje heb ik ook er ook uitgehaald en gekiemd en het word al een plantje.Nu zegmijn man dat ik bepaalde zaadjesniet moet pakken dat zou volgens hem hennep zijn,is dit waar?
Hij zeg als ik dat doe komt er een wietplantje uit.Nu is mijn interesse eigenlijk wel gewekt want zou het toch willen uitproberen.Dus nu heb ik het zaad je tussen 2 watjes gedaan dus ben zo benieuwd.Als het een stink plant word dan gooi ik het gewoon weg.


Moppers

De hennepplant kent twee geslachten, mannelijk en vrouwelijk. Een van die twee (ik vergeet steeds welke) produceert bladeren waar je wiet en hash van kunt maken, de ander niet. Het andere geslacht wordt veel gebruikt voor gebruik voor dieren, zo is er bijvoorbeeld hennepstro.
Met andere woorden, een wietplant is wel een hennepplant, maar een hennepplant is nog niet gelijk een wietplant.

Kleintjes

Even over de wiet: Zonder bestuiving gebeurt er net niks met de plant. Hennepzaden die in vogelvoer zitten zijn (voor wietteelt) practisch nutteloos en eigenlijk alleen bruikbaar als meststof.

Voor echte bruikbare wiet heb je beide geslachten nodig en zijn 't de toppen dan de vrouwelijke plant die ze begruiken voor rookwaar e.d. De stengel (beide geslachten) kan gebruikt worden als strooisel of als mest.

En even weer ON-TOPIC: Plantjes kun je inderdaad vrij makkelijk zelf kweken zoals je al hebt ontdekt :) Let wel op dat je gierst niet stiekem door de buitenvogels opgesnoept wordt, dan heb je zelf nog niks over om te drogen / aanbieden :)
Zo ver ik weet ( ik kan me dus vergissen, is ruim 9 jaar geleden dat ik plantenbouw op school had) verkleuren gierstbladeren als de tros (bijna) rijp is. Dan wordt er meer energie in de vrucht (trosjes) gestopt en zijn de bladeren niet meer echt belangrijk.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Je kunt parkietenzaad (of zelfs speciale mengsels) ook laten ontkiemen en het dan aanbieden (dus niet tot een heel plantje laten uitgroeien),
dat is heel gezond groenvoer voor je parkieten en je test er ook gelijk je zadenmengsel mee, als minder dan 50% ontspruit dan is je
zadenmengsel niet goed meer.

Moppers

Citeeren je test er ook gelijk je zadenmengsel mee, als minder dan 50% ontspruit dan is je
zadenmengsel niet goed meer.

Nou, tenzij je zo'n plantenkneus als ik bent. Het lukt mij nog net om de biobox te laten ontspruiten, maar verder heb ik kennelijk een nogal dodende blik: ik kijk ernaar en het gaat dood (of het komt niet tot leven). Dus ook het allerbeste en -verste zadenmengsel zal het bij mij slecht doen, en dat ligt dan niet aan de zaadjes maar aan mij.